Make-up Revolution – Ultra sculpt & contour kit

DSCN1278 - kopieHi allemaal! Zoals beloofd komen er reviews van al mijn geshopte spulletjes uit Londen. Omdat ik natuurlijk niet kon wachten om alles uit te proberen en het resultaat met jullie te delen; vandaag de eerste al. En wel die van een contour palette van Make-up Revolution. Benieuwd? Lees dan gauw verder.
Het gaat dus om de Ultra Sculpt & Contour kit, ik heb hem in de kleur Ultra Light/Medium C04. Dit was de enige kleur die er nog was, dus ik heb helaas geen vergelijkingsmateriaal in het echt gezien. Op internet heb ik nog de kleur Ultra Fair gevonden, deze heeft nog een iets lichtere bronzer en beschikt over een roze blush.

Ik heb mijn variant gekocht in het filiaal van Superdrug in Oxford Street in Londen. Ik heb er 3.50 pond voor betaald. Op de website van Make-up Revolution kun je mijn versie bestellen voor hetzelfde bedrag en op de website Make-up Musthaves kun je de Ultra Fair variant voor €4,50 bestellen.

De verpakking
DSCN1272 - kopieDSCN1274 - kopie

De verpakking van dit trio is zwart met een doorschijnend dekseltje. Ik vind het er niet heel erg luxe uitzien, maar het is wel goed stevig. Ook vind ik het fijn dat je de kleuren kunt zien door het palette heen. Het palette is lekker dun en handzaam, wat ook wel fijn is. In totaal zit er 11 gram in, verdeeld over de drie pans. Deze zijn lekker groot én er staat ingedrukt welk poedertje waar voor is. Prima verpakking dus, al met al.

Het productDSCN1276 - kopieDSCN1278 - kopie
Ik vind het een zomers palette. De kleuren zijn warm en hebben bronzen tinten. Dit vind ik heel goed bij de zomer en bij een gebronsd huidje passen. Er zitten, zoals je kunt zien, een bronzer, highlighter en een blush in, allemaal in bruine tinten. De bronzer is matte, de highlighter en blusher bevatten shimmers. Gelukkig bevatten ze geen glitters, maar gewoon hele kleine mooie weerkaatsende deeltjes. Tijd voor de swatches..
123  DSCN1280
Niet verkeerd! Meer pigment dan ik had gedacht zelfs. De bronzer is echt top, heel mooi matte ook. Wel moet ik nu nog opletten dat ik niet teveel aanbreng omdat de kleur redelijk donker is. Wanneer ik echt zongebruind ben denk ik dat ik hier nog steeds mooi meer kan shapen. Ik heb deze aangebracht onder mijn jukbeenderen en een klein beetje langs mijn neusbrug.

De highlighter is ook érg mooi. Hij neigt een beetje naar de warme kant wat ik heel mooi vind. Ik vind het effect dat de highlighter geeft te vergelijken met MAC soft & gentle en dat zeg ik niet zomaar! Hij is echt heel mooi en geeft een subtiel glanzend effect.

De blush is nog even wennen, ik gebruik altijd roze of perzikkleurige blushes en nog nooit een bronzen versie. Deze is echter wel heel mooi en glanst ook goed. Het pigment is goed en ik denk dat deze vooral op een gebruinde huid heel erg goed staat. Tijd voor de look!Untitled 8 Untitled 9  Untitled 11  Untitled 13
(Stiekem zie je hier ook al 2 andere aankoopjes uit Londen, namelijk het topje én de nagellak!)

Ik ben heel erg tevreden met het effect. Het geeft mijn gezicht een ‘warme’ touch vind ik! Daarnaast is de houdbaarheid ook top. Het blijft de hele dag op zijn plekje zitten. Aanradertje dus!

Shape/contour jij je gezicht ook wel eens? Zo ja, wat zijn hiervoor je favo producten?
Liefs, Simone

12 thoughts on “Make-up Revolution – Ultra sculpt & contour kit

  1. Mooi palette, die kleurtjes zijn inderdaad lekker warm en perfect voor de zomer! Ik shape mijn gezicht nooit, omdat ik het volgens mij niet zou kunnen haha. Ik zou het wel willen leren maar weet niet of ik daar wel handig mee ben…

    Liked by 1 person

  2. Mooi, hoor! Ik ben niet zo’n ster met make-up, dus shapen sla ik meestal over.
    Heb ik ook geen tijd voor iedere dag, maar voor het weekend is het misschien wel eens leuk!

    Like

  3. Wow, dat is ook een enorm leuk topje dat je aanhebt! En ik heb nu de neiging om dit palette gelijk aan te schaffen, ik vind hem ontzettend mooi.

    Like

  4. Pingback: Diary – Londen, lentebloesem en lekker hardlopen |

Laat je een reactie achter? :-)

