10x – afstuderen

Alweer de tweede update in mijn nieuwe rubriek 10! Vandaag deel ik met jullie tien feitjes over, hoe kan het dan ook anders, afstuderen. Ik zit er helemaal midden in en heb niet veel tijd meer totdat mijn scriptie ingeleverd moet worden. De stress zit héél hoog en daarom kon het ook niet anders dan dat ik er wat met jullie over deel!


1 – Afstuderen is NIET leuk! Echt gewoon niet.
2 – In het begin denk je ‘oh het valt wel mee, dit doe ik wel even!’
3 – Maar daarna begin de stress pas echt
4 – Afstuderen kost heel veel energie, terwijl je je ook moet focussen op andere dingen Zoals het zoeken van een vervolgopleiding of bijvoorbeeld een baan
5 – Maar een baantje zoeken is ook weer lastig, want je weet gewoon niet wanneer je klaar bent
6 – Je bent namelijk pas klaar wanneer je beoordelaren vinden dat je klaar bent. Na een kans en één herkansing mag je de hele opdracht van vooraf aan opnieuw maken
7- CHAOS! Je bedenkt je iedere keer nog wat nieuws wat je nog moet doen en vergeet zo weer iets. Je vergeet ook andere afspraken die je maakt, boodschappen die je moet doen, klusjes die je moet uitvoeren en mensen die je moet bellen.
8 – Het einde van je opleiding is wel in zicht! Voor sommige is dit fijn, sommige zijn misschien nog helemaal niet klaar met student zijn
9 – Maanden lijken weken, weken lijken dagen en dagen lijken uren. De tijd gaat ZO snel. Ik heb nu nog 17 dagen, stress!
10 – Wat als? Dat gevoel speelt de hele tijd in de op. Wat ga ik doen als ik slaag? Vind ik wel werk? Wat als ik geen werk vind? Wat als ik niet slaag? Wat als ik alles overnieuw moet doen? Wat als ik dan geen stufi meer krijg? Wat moet ik zonder OV? Ga zo maar door!

Nee, een leuke periode is anders maar: na regen komt altijd zonneschijn, dus als jij ook aan het afstuderen bent: toi toi toi!

Liefs, Simone
(PS: Komende tijd even geen nieuwe shoplogs.. ik heb gisteren mijn auto verkeerd geparkeerd en ben nu €190,00 lichter en dat doet toch ook wel zeer!)

8 thoughts on “10x – afstuderen

  1. Jeetje wat erg van het fout parkeren!
    Had je mooi met dat geld iets anders kunnen doen…..
    Inderdaad studeren zal keihard werken zijn….
    Maar voor een goed doel en zet hem op😉

    Xoxo

    Like

  2. Oh ik voel je stress meid! Lijkt me niet prettig hoor, maar nog even volhouden! En 190!!! pff dat is niet mis😦

    Like

  3. Ik herken me hier zooo in; en met dat ‘wat als’ heb ik heel erg dat ik denk: ‘wat als ik tijd te kort kom?’ Ben zo bang dat ik het niet haal!

    Like

  4. Ik was vorig jaar aan het afstuderen, wat ben ik blij dat ik daar vanaf ben haha. Ik was het zo beu om steeds maar weer die scriptie van zestig pagina’s door te lezen of alles wel goed was, spelfouten etc.

    Like

Laat je een reactie achter? :-)

