Recept – couscoussalade met falafel

 photo Untitled 3_zpsvcn8ictq.jpg

Toen ik gistermiddag in de supermarkt stond wist ik echt niet wat ik moest eten. Mijn eisen waren: lekker, budget, snel en gezond. Ik zocht wat dingen bij elkaar en probeerde wat; wat goed slaagde! Ik heb heerlijk gegeten en deel vandaag het recept met jullie. Uiteindelijk was ik โ‚ฌ6,00 kwijt voor twee porties. Netjes vind ik! Benieuwd naar het recept? Lees dan gauw verder.

 photo Untitled 4_zpss6a5zjhq.jpg

Wat je nodig hebt (voor twee porties):
– 1 pakje falafel
– 1 courgette
– 1 paprika
– 1 grote rode ui of 2 kleintjes
– 1 tomaat
– couscous
– kruiden naar eigen smaak
– olijfolie om in te bakken
– eventueel yoghurt of knoflooksaus voor eroverheen

Hoe je het maakt:
Doe ongeveer een halve liter waren in de waterkoker en zet deze aan. Ondertussen snijd je de courgette, paprika, tomaat en rode ui allemaal in kleine stukjes. Doe de gewenste hoeveelheid couscous in een pan of schaal en giet er het kokende water op, zover tot het net onder staat. Doe er een bord bovenop en laat het staan. Bak de falafel even kort in olijfolie zodat hij knapperig en warm wordt. Leg de falafel even aan de kant en bak dan de groenten, ook wel in olijfolie. Ik heb hier wat paprika, chili, kerrie, peper en zout bijgedaan. Als de groenten wat zachter zijn en de couscous al het water heeft opgenomen kun je de groenten met de couscous mengen en de falafel nog even mee verwarmen. Dan kun je al eten! De yoghurt eroverheen zorgt voor een lekkere frisse smaak.

Liefs, Simone
PS: Ik eet falafel ook wel eens op een wrap met wat sla en hummus. Ook erg lekker!

4 thoughts on “Recept – couscoussalade met falafel

  1. Klinkt lekker! Ben eigenlijk wel heel benieuwd naar falafel. Ziet er wwl lekker uit altijd๐Ÿ™‚

    Like

  2. Leuk, dat je hier een post shared van een heerlijk recept!
    Ik hou van falafel!
    De heerlijke Ingrediรซnten waar dit van gemaakt is wordt ook veel in de Surinaamse keuken gebruikt.
    Ook zijn die wraps zo smakelijk.
    Ken je de Maoz?

    Prachtige dag Xoxo

    Like

Laat je een reactie achter? :-)

