Review – Max Factor Creme Puff Blush

DSCN1678

Ik heb meer dan genoeg blushes maar ik blijf ze maar kopen. Het kan je look echt afmaken en ik gebruik daarom dan ook elke dag een blush. Bij mijn vriendinnetje Wendy zag ik de Creme Puff blush van Max Factor. Ik wist dat ze best wel prijzig waren, maar probeerde ze toch uit en ik was meteen om. Een week later kreeg ik een boekje binnen van ‘mijn’ Etos met een bon voor 50% op een product naar keuze en toen kon ik het natuurlijk al helemaal niet meer laten. Benieuwd naar de kleur die ik heb gekocht en wat ik er van vind? Lees dan gauw verder.
DSCN1671
Verpakking
Mooi, luxe! Het doosje is klein en compact maar ziet er stevig uit. Ik vind het mooi dat het dekseltje voor het grootste deel doorschijnend is, hierdoor kun je goed zien om welke kleur het gaat. Het ”gebakken” effect van de blush zelf vind ik ook erg mooi. Het dekseltje werkt met een kliksysteem en de gouden rand op het dekseltje geeft het doosje extra uitstraling. Helaas staat er niet op de verpakking aangegeven hoeveel product er in zit, wat ik jammer vind. Ook op de website is deze informatie niet te vinden.

DSCN1669

DSCN1682

Product
”Beautiful buildable colour that takes you from subtle to assertive, for total colour confidence.” bron
Dit is wat Max Factor zelf zegt over hun Creme Puff Blush. De blush zou dus goed op te bouwen zijn in kleur en zowel subtiel als heftiger te dragen is. De blush is te koop in vier mooie kleuren. Daarvan zijn er twee roze, één bruinig en één heeft een paarse ondertoon. Zelf heb ik gekozen voor degene met de bruine ondertoon, nummer 25 alluring rose, omdat ik dit heel mooi en warm vind staan bij een huid die gebruind is.

Het poeder is heel zacht, maar brokkelt gelukkig niet af wanneer je er met een kwast overheen gaat. Zoals je op de swatch kunt zien geeft de blush al meteen een mooi kleurtje af met een subtiele glans, met de pigmentatie zit het dus wel goed. Ook het opbouwen heb ik uitgetest en werkt uitstekend.

De blush brengt fijn aan en blijft erg lang zitten, hij vervaagd nauwelijks gedurende de dag, wat ik top vind.

DSCN1686

DSCN1688

Prijs
De blushes kosten €12,99 en zijn te koop in drogisterijen zoals Etos en DA. Dit vind ik niet goedkoop, zeker niet voor een drugstore product, maar de kwaliteit is er wel écht naar. Ik weet niet hoeveel gram blush de doosjes bevatten dus ik kan de prijs helaas niet vergelijken met bijvoorbeeld die van MAC. Ik denk ik in ieder geval wel dat deze blush een mooie middenweg is tussen budget en high-end in.

Untitled 1

Untitled 2

Conclusie
Mooi, mooi, mooi! Deze blush is echt een pareltje en dan overdrijf ik niet. Ik denk dat er voor elk soort huidtype een mooie blush in deze collectie zit. De kleur die ik heb, alluring rose, staat naar mijn mening bijna iedereen. Ook over de kwaliteit van de blush ben ik te spreken. Wanneer je in de drogisterij komt, moet je ze zeker eens swatchen!

Liefs, Simone

10 thoughts on “Review – Max Factor Creme Puff Blush

  1. Ik ben ook dol op blushes ♡ Vaak lijken ze toch nog op de ander hihi. Voor de volle prijs zou ik de blush denk ik niet kopen, maar wellicht met een actie🙂

    Like

Laat je een reactie achter? :-)

