Wanneer niet alles gaat zoals je wilt

Dan moet het maar zoals het gaat. De laatste tijd zit het me niet echt mee en dat is ook de reden waardoor er af en toe geen nieuwe artikelen online verschijnen. Ik heb heel veel inspiratie en ook motivatie maar ik kan me er de laatste tijd gewoon even allemaal niet toe zetten, hoe graag ik ook wil. Daarom wil ik jullie ook graag vertellen wat er allemaal aan de hand is.

Untitled
bron

Het is een heel persoonlijk artikel geworden, maar dat werd ook wel eens tijd!

Scriptie
Eergisteren heb ik te horen gekregen dat ik mijn scriptie niet heb gehaald. Ik heb gewoon een voldoende, namelijk een 6,1 maar niet alle competenties zitten helemaal goed verwerkt in mijn scriptie en dit moet ik dus nog gaan aanpassen. Iets waar ik niet helemaal op had gerekend en waar ik ook helemaal geen zin meer in heb. Toch zal ik het moeten doen om dat papiertje in handen te krijgen.

Mijn diploma zou eigenlijk moeten wachten tot oktober, want mijn scriptie zou ik opnieuw moeten inleveren op 31 augustus en dan zou ik assessment doen in oktober. Gelukkig kreeg ik vandaag een mail dat er een extra kans wordt geboden door de examencommissie; inleveren op 16 augustus en assessment op 24 augustus; dat betekent vóór het nieuwe schooljaar. Wanneer dit allemaal gaat lukken mag ik tóch op 4 september mijn diploma ontvangen. Jullie begrijpen dat ik hier kei hard aan ga werken.

Werk
Ik heb het erg naar mijn zin bij mijn bijbaantje bij de McDonald’s en ik krijg de kans om wat meer uren te werken waardoor ik lekker kan verdienen, helaas gooit die scriptie dus roet in het eten en kan ik niet zoveel werken als ik zou willen. Hopelijk krijg ik die kans dus ook nog wanneer ik wél afgestudeerd ben.

Huis
Zoals jullie weten woon ik in een studentenhuis waar ik het helaas niet zo heel goed meer naar mijn zin heb. Ik wil graag in een leuke studio of iets dergelijks gaan wonen of in een studentenhuis waar wat meer rust is. Helaas moet dat door bovenstaande redenen nog even wachten.

Relatie
Misschien hadden jullie het al door, maar sinds 2 maanden is mijn relatie over. We zijn gewoon uit elkaar gegroeid door te weinig tijd en een enorme afstand (Brabant – Maastricht). Gelukkig geen ruzie of iets dergelijks, heel fijn na bijna 3 jaar.

Opleiding
Wat ben ik een enorme twijfelkont zeg.. ik weet echt niet wat ik nog wil gaan doen. Sowieso een visagiecursus, maar ik zou ook best nog een master communicatie wetenschappen willen doen of me aanmelden voor een opleiding bij de marechaussee.. totaal geen verschil ook😉

Gelukkig heb ik mijn liefste vriendinnen die me elke keer weer opvrolijken. Ik doe momenteel heel veel leuke dingen, ga lekker vaak uit, uiteten, winkelen of juist lekker relaxen en zonnen. Ik ben ze dan ook echt mega dankbaar!❤

Ik kom er hopelijk gauw weer bovenop en zal jullie in de tussentijd zo veel mogelijk proberen te voorzien van nieuwe artikelen.

Liefs, Simone

26 thoughts on “Wanneer niet alles gaat zoals je wilt

  1. Gossie zeg…..
    Wat een tegenvallers zeg.
    Ik had het je allemaal zo gegunt.
    Vooral dat jij je diploma zou halen.
    Fijn dat je lieve vriendinnen etc. hebt die altijd voor je klaar staan en bij je terecht kan.
    Ik blijf duimen draaien en weet dat jij snel zult slagen.

    Good luck Xoxo

    Like

  2. Goh meid, ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen. Wat klote dat het allemaal even zo anders loopt als jij (en wij) gehoopt hadden. Het zijn geen leuke dingen dit. Wel dingen waar je weer veel van leert en ook zult groeien, maar ja, daar heb je nu weinig aan. Vaak besef je dat achteraf pas. Voor nu wens ik je dan ook veel sterkte. Richt je op de dingen die moeten en daarna de dingen die jou weer energie geven. Fijn dat je lieve vriendinnen hebt waar je op kan rekenen. Succes meis.

    Like

  3. Vervelend dat het anders loopt dan verwacht.. Tegenvaller! Hopelijk vind je een manier om jezelf te herpakken en vind je een weg hierin. Keuzes zijn altijd lastig.. heel veel succes met alles! Liefs nina

    Like

  4. Ha Simone, bedankt voor je lieve reactie op mijn blog van vandaag🙂 Goed dat je de kans krijgt om je scriptie alsnog te halen!🙂 Dat is weer positief. Heb je goede feedback gekregen hoe je het moet aanpassen? Dat scheelt vaak al een hoop. Als ik ergens mee kan helpen, hoor ik het graag. Soms helpt een inzicht van buitenaf ook goed, dus dat wil ik je als tip meegeven. Laat iemand even meekijken. Ik hoop dat je snel een ander eigen plekje vindt. Dat is toch wel de basis van een gelukkig leven. Een plek waar je je thuis voelt. Wel super fijn dat je zo’n toffe en warme vriendinnen hebt! En die blogposts komen wel weer, eerst jij, dan de rest!

    Like

  5. Phoe, wat heftig allemaal! Een lichtpuntje is dat je je scriptie eerder mag inleveren, dat is denk ik wel erg fijn voor je. En tof dat je ook vriendinnen hebt die je erg veel steunen❤

    Like

  6. Wauw wat een hele boel, maar jet komt er wel doorheen! Dit jaar had ik het ook moeilijk op school en nu moet ik een half jaar langer studeren, maar het is nu zo. En als je uit mijn elkaar bent gegroeid is het beter om er een punt achter te zetten. Dit had ik een half jaar geleden met mijn ex-vriend ook. Het artikel is dus heel herkenbaar. Nog veel succes met alles x

    Like

  7. Jeetje Simone, dat is wel een hoop narigheid op elkaar gestapeld😦 Ik had je (na de mail van laatst) echt weer wat geluk gegund, maar dat van je scriptie is wel heel erg balen. Hopelijk lukt het allemaal als je hem in augustus kunt inleveren! Je behoefte om een iets rustiger huis te zoeken kan ik ook wel begrijpen, dat scheelt soms toch ook in je concentratie en gewoon je eigen plekje🙂 Succes met alles! X

    Like

  8. @Marion Wat onwijs, onwijs lief van je!! Je schrijft dat je niet zo goed weet wat je moet zeggen, maar wat je zegt komt helemaal binnen hoor. Je hebt gelijk maar het is nu lastig om dat in te zien. Hopelijk wordt de lucht snel blauwer. Nogmaals heel erg bedankt voor je lieve comment!

    Liked by 1 person

  9. @Simone Hé naamgenootje! Wat lief en leuk dat je ook een kijkje neemt op mijn blog en dan ook nog zo’n fijne comment achterlaat. Ik heb gelukkig fijne feedback gehad en vandaag voor mijzelf alles op een rijtje gezet wat er aangepast moet worden; best een hoop maar met een goede planning moet het lukken, inzichten van anderen ga ik daar zeker in meenemen, dankjewel voor de tip. Nogmaals bedankt, echt heel lief!

    Liked by 1 person

  10. @Maaike Dat is zeker een lichtpuntje waar ik meer bij stil moet staan dan bij alle negativiteit! Dankjewel voor je lieve reactie, ook op Twitter!

    Like

  11. @Mellavieee Ergens is het wel heel fijn om te horen dat ik niet de enige ben, hopelijk gaat het met jou al een stuk beter, maar volgens mij is dat wel het geval! Dankjewel, jij ook! X

    Like

  12. @Suzanne Wat ben je weer onwijs lief zeg! Ik ben helemaal vergeten op je laatste mail te reageren, bedenk ik me nu en ga dat zometeen doen! Je hebt helemaal gelijk ook, qua een plekje hebben waar je je helemaal fijn voelt en ik ben er onbewust toch wel mee bezig hier naar uit te kijken. Je hoort snel van me en nogmaals super bedankt voor al je lieve woorden!

    Like

  13. Ik hoop dat het je oplucht dat je dit even kwijt kan bij ‘ons’, je lezers! Wat vervelend van je scriptie en zeker dat je wel gewoon een 6.1 hebt gehaald. Ik snap ook dat je er geen zin meer in hebt, maar ik hoop wel dat je je er even toe kan zetten. Nog een kleine drie maanden en dan kan ook jij dat papiertje in ontvangst nemen! De vreugde zal alleen maar groter zijn! Veel succes! Liefs

    Like

  14. Hmmm, wat balen allemaal zeg. Ik snap heel goed dat je het even van je af wilt schrijven. Het is ook veel, en je scriptie en je vriend. Heel veel sterkte en succes de komende tijd. En het komt echt wel goed! Je kunt het!

    Like

  15. Wat heftig allemaal zeg! Vervelend dat alles even niet loopt zoals je wilt. Hopelijk weet je je scriptie toch nog binnen te halen en mag je toch binnenkort je diploma op halen!

    Like

  16. Aah, ik lees nu deze blogpost pas na je reactie op mijn blog. Wat een tegenvallers allemaal Simone😦 Maar je komt er bovenop, dat weet ik zeker!! Je gaat gewoon knallen met je scriptie! En niet vergeten: alles komt altijd weer goed. X

    Like

Laat je een reactie achter? :-)

