Hotspot – Zwaluwhoeve


bron

Wat heb ik eergisteren een héérlijke dag gehad. Als je dit leest en je denkt ‘ik kan ook wel wat ontspanning gebruiken’, reserveer dan nu meteen een dagje bij de Zwaluwhoeve, je gaat er geen spijt van krijgen. Dit artikel is alles behalve gesponsord, want wat ik je ook meteen kan vertellen is dat zo’n dagje niet goedkoop is. Toch is het helemaal de moeite waard en ik ga jullie kort uitleggen waarom. Dit artikel bevat geen eigen foto’s, simpelweg omdat je er natuurlijk geen foto’s mag maken in verband met privacy.
De Zwaluwhoeve is een wellness resort in Hierden, een plaatsje dichtbij Harderwijk. Ik was er nog nooit geweest, maar dat is ook niet zo gek, want er schijnt verder niet zoveel in Hierden te doen te zijn. Het is gemakkelijk te bereiken met het openbaar vervoer, vanaf Harderwijk neem je bus 103 (die wel maar één keer per uur gaat) en dan ben je binnen 14 minuutjes voor de deur van de Zwaluwhoeve.


bron

Als je binnenkomt krijg je meteen een ‘Rituals’ gevoel. Een rustgevende geur, rustig en weinig maar warm licht en veel vriendelijke mensen. Je checkt in en je krijgt een polsbandje waarmee je in je kluisje kunt en waarmee je gedurende de dag je rekening opspaart, zo hoef je dus helemaal geen geld bij je te dragen om te kunnen genieten van hapjes en drankjes. Elke dinsdag en eerste en derde zondag van de maand is het badkleding dag, iets wat ik heel prettig vind en op zo’n dag ben ik dus ook geweest.

Nadat je je hebt omgekleed kan het genieten beginnen. Ze hebben een groot aantal sauna’s, verdeeld over binnen én buiten; infraroodsauna’s, een luisterboek sauna, meerdere geursauna’s, een panorama sauna en ga zo maar door. De temperaturen variëren van 30 graden (voel je héél weinig van op zo’n warme dag) tot 90 graden (dat is héét!) daarnaast hebben ze binnen  kruidenbaden, voetenbadjes, vele douches en behandelruimtes. Buiten zijn er twee grote zwembaden, hottubs, whirlpools, een grote ligweide met hele fijne bedjes, hangmatten en een opgiet sauna.


bron

Wij waren er afgelopen dinsdag toen het enorm warm was en er geen wolkje aan de lucht was. We hebben dus tussen het bezoeken van de sauna’s door vooral lekker buiten in de zon gelegen en heel veel gezwommen. Het was heel druk maar toch was ontspannen heel goed mogelijk.

Daarnaast kun je bij de Zwaluwhoeve heerlijk eten. Ze hebben verschillende restaurants, maar de Culinaire Markt is voor eten het meest aantrekkelijk voor de meeste van jullie, denk ik. Als lunch nam ik een broodje zalm en mijn avondeten bestond uit een gigantische carpaccio salade, wat echt heerlijk was en daarnaast ook goed te betalen. Daarnaast heb je overal terrasjes waar je lekker wat te drinken en te snacken kunt bestellen. Wij namen een lekker stuk appeltaart en die was perfect.


bron

Ze hebben allerlei acties, zoals de Summerbreak actie die wij boekten. Voor €24,50 heb je dagentree (vanaf 10 uur tot sluitingstijd) en daarnaast ook een lekker broodje voor de lunch.

Een hele dag je telefoon en andere waardevolle bezittingen achterlaten in een kluisje en alléén maar ontspannen (en in mijn geval ook heel veel bijkletsen en lachen met vriendinnen) , dat doet de mens goed!

Ben jij wel eens in de Zwaluwhoeve of een vergelijkbaar wellness-complex geweest?
Liefs, Simone

5 thoughts on “Hotspot – Zwaluwhoeve

  1. Zwaluwhoeve ben ik nog nooit geweest. Eigenlijk alleen bij de Thermen (geloof ik) hihi. Lijkt me wel lekker zo’n dagje tot rust komen en genieten. Gewoon even niks. Maar heel stiekem, en heel eerlijk. Ik zou mijn telefoon misschien wel af en toe missen. Slecht he.

    Like

  2. Wat heerlijk zeg, zo even ontspannen met je vriendinnen! Ik ben nog nooit bij de Zwaluwhoeve geweest, maar het ziet er goed uit daar!

    Like

  3. Wauw, dat klinkt echt ontzettend goed zeg! Ik kan zeker wat ontspanning gebruiken, het lijkt me ook top dat je je telefoon gewoon achterlaat. Wat een goede tip is dit zeg, ga ik zeker onthouden🙂

    Like

Laat je een reactie achter? :-)

