Gespot – Happiness planner

The Happiness Planner x 1
bron

Vanochtend introduceerde ik de nieuwe categorie ‘Trends’ bij jullie en nu is het tijd om een eerste signaal met jullie te delen. Ik ga vertellen wat het is, wat ik er van vind en onder welke trend dit product zou kunnen vallen. Ik ga het vandaag hebben over de ‘Happiness planner’. Een planner die je naast het ordenen van je leven laat focussen op je eigen gelukt. Benieuwd? Lees dan snel verder.

The Happiness Planner x 1
bron

Tegenwoordig zijn we veel bewuster bezig met positiviteit en geluk. We weten inmiddels dat je eigen geluk beïnvloedbaar is. Wist jij al dat je voor 40% invloed hebt op je eigen geluk? 50% wordt bepaald door je genen en maar zo’n 10% door omstandigheden (Marian, 2014). Daar spelen dan ook steeds meer merken en producten op in. The Happiness Planner is zo’n product dat helemaal is gericht op positiviteit en geluk uit je eigen leven te halen op allerlei leuke manieren.


bron

Elke week start met een doelen-sheet je kunt hier je doelen opschrijven op het gebied van:
– Time management goals. Bijvoorbeeld; ik wil deze week minstens één avond me-time houden en ik wil graag Amsterdam bezoeken
– Financial goals. Bijvoorbeeld; Ik wil €200 van mijn salaris op mijn spaarrekening storten of ik wil maar één keer buiten de deur eten deze week
– Work goals. Bijvoorbeeld; Ik wil het onderzoek afronden en op spelling gecontroleerd hebben voor vrijdag, ik wil deze week alle facturen sturen welke nodig zijn of ik wil na 19:00 uur niet meer met het werk bezig zijn deze week.
– Personal goals. Bijvoorbeeld; Ik wil elke dag minstens 2 liter water drinken, ik wil elke dag tijd besteden aan mijn outfit, make-up en haar en ik wil minimaal 2 keer gaan hardlopen.

Het behalen van doelen moet natuurlijk beloond worden, daarom is er ook plek om op te schrijven waarmee je jezelf beloond als je de doelen behaald. Dit motiveert je. Dit kan variëren van iets heel kleins tot iets waar je al jaren op zit te azen wanneer je iets grootst hebt bereikt.


bron

De dagindeling ziet er zo uit, heel anders dan bij een gewone agenda en helemaal gefocust op positief denken. Je kunt er je dagelijkse doelen in opschrijven, interessante gedachten die in je opkomen, wat je gegeten hebt en wat je hebt gedaan aan beweging, dit omdat is gebleken dat voeding en beweging van grote invloed zijn op jouw gevoel over de dag. In het midden van de pagina heb je de ruimte om op te schrijven hoe de dag eruit gaat zien: welke afspraken heb je en hoe laat moet je waar zijn, daarnaast kun je ook een to do list opstellen. Onderaan de pagina kun je beschrijven wat fijn en leuk was aan de dag en wat je wenst voor de volgende dag. Door dit elke dag te noteren, kun je gemakkelijk reflecteren op je week aan het einde ervan.


bron

De planner laat je wekelijks reflecteren op je week. Je leert hierdoor bewust kijken naar wat er de afgelopen week goed en minder goed is gehaald. Ook laat de planner je kijken naar negatieve punten en hoe je deze de volgende keer kunt voorkomen of om er beter mee om te kunnen gaan; om zo de beste versie van jezelf te kunnen worden. Daarnaast staan er door de gehele planner heen inspirerende quotes die je helpen bij het positief denken.

The Happiness Planner is te koop op de website http://www.thehappinessplanner.com. Ze verkopen de planner online en versturen ze wereldwijd. De planner is zeker niet goedkoop, maar kan je onwijs helpen. Hij kost op dit moment 39 dollar het verzenden naar Nederland kost 16 dollar, in totaal ben je dus ongeveer €50,00 kwijt voor een planner. Het fijne is dat hij geen data heeft en begint op een maandag die als day 1 wordt beschreven. In totaal heeft de planner 100 dagen en je kunt dus beginnen wanneer je zelf wilt. Zelf heb ik er nog geen, maar ik denk er sterk aan om er ééntje aan te schaffen. Het lijkt me heel goed om gefocust te zijn op positiviteit en meer stil te staan bij de goede dingen van het leven.

Wat vind jij van deze planner?
Liefs, Simone

Bronnen:
Marian, (2014). Geluk is gelukkig beinvloedbaar. http://www.happybits.nl/gelukkig-is-geluk-beinvloedbaar/
http://www.thehappinessplanner.com

6 thoughts on “Gespot – Happiness planner

  1. Ik zag deze planner een aantal weken geleden bij Manon Tilstra en hij zag er echt prachtig uit, maar ik vind het wel veel geld! Dan ben je meer dan 150 euro kwijt voor een jaaragenda! Hij is wel mooi en het is natuurlijk perfect om je te focussen op je goals.
    Liefs, Iris

    Like

  2. Ah wat tof. Zo ben je toch heel bewust met positiviteit bezig🙂 I like! Alleen de prijs zou me tegenhouden… Wellicht dat hier ook goedkopere alternatieven zijn, of gaan komen?

    Like

  3. Dit ziet er echt leuk uit! Maar ik vind het best wel jammer van de prijs, maar misschien altijd leuk om als (verjaardags)cadeau te vragen🙂

    Like

  4. Ik had hem ook al bij Manon Tilstra langs zien komen en was er gelijk verliefd op. Het lijkt mij echt ideaal om je dingen bij te houden op die manier hihi. X

    Like

Laat je een reactie achter? :-)

