Weighthoop

Zoals jullie misschien wel weten ben ik bezig met afvallen en inmiddels bijna 5 kilo kwijt. Heel veel hoeft er niet meer af maar ik wil wel lekker bezig blijven. Sinds een maand heb ik een Weighthoop, een superleuke manier van bewegen die je (bijna) overal kunt doen! Vandaag vertel ik jullie er meer over.

Gezond eten en veel bewegen is iets dat we (bijna) allemaal willen nastreven, helaas is tijd hierin een belemmerende factor. We hebben het allemaal druk, zijn de hele dag online en bereikbaar en dit maakt dat we het gevoel hebben dat we helemaal geen tijd hebben voor dat gezonde en fitte leven. Hier wordt steeds vaker op ingespeeld en er komen dan ook steeds meer producten en diensten op de markt die het ons als consument makkelijker maken. Denk bijvoorbeeld aan dieetmethode Bodieboost of aan de Bikini Body Guide van Kayla Itsines; manieren die gericht zijn op fitter en gezonder worden in een druk leven.

Weighthoop is ook zo’n product. Naast dat het dagelijks bewegen makkelijker maakt; is het ook nog eens superleuk. Mijn weighthoop is er รฉรฉn van level 1, hiermee kun je het beste starten. Het is een hoepel van 1,2 kilogram met een diameter van 100 cm. Dit is groot, heel groot. Maar hierdoor moet je hard werken en kun je werken aan je buik, heupen en billen. Omdat dit ook precies mijn probleemzones zijn, leek het me niet verkeerd het eens te proberen. Mijn hoepel is een ”soft” hoepel, met een laagje schuim eromheen. Dit is echt heel erg aan te raden, want het hoepelen is niet geheel pijnvrij.


bron (hier zie je het kliksysteem goed)

De hoepel komt in een doos met daarin 6 stukken. Je kunt de hoepel makkelijk monteren en ook weer demonteren, waardoor hij mee te nemen is. Je klikt hem binnen een minuutje in elkaar en dan kan je aan de slag! De eerste weken kun je nog niet voluit hoepelen, je lichaam moet namelijk wennen aan het gewicht en de vorm van de hoepel. De hoepel beschikt over ”massage bobbels” die je buikzone extra stimuleren. Begin met een minuutje en bouw dit langzaam op. Je kunt maximaal 20 minuten per dag hoepelen.

In het begin doet het zeer, heel zeer. Je kunt dan ook echt niet langer hoepelen en zult misschien zelfs wel blauwe plekken krijgen. Ik krijg heel snel blauwe plekken en mijn hele romp was dan ook bont en blauw. Gelukkig trok dit snel weg en inmiddels ben ik gewend aan het gevoel. Het voelt na het hoepelen een klein beetje beurs, maar dit trekt na een aantal uurtjes weer weg. De volgende dag kan ik gewoon weer hoepelen.

Ik hoepel graag met een muziekje op of met de tv aan. De tijd gaat zo heel erg snel en voor je het weet zit het er alweer op. Ik vind het heel leuk om te doen en het is ook niet moeilijk. De hoepel is dan wel wat zwaarder en wat groter dan de hoepel die je wellicht gewend bent van vroeger uit de speelgoedwinkel, maar daar wen je snel aan.

Natuurlijk is deze hoepel geen wondermiddel, maar het helpt wel degelijk. Ik voel het heel goed aan mijn buikspieren wanneer ik bezig ben geweest en ik zie ook al daadwerkelijk verschil. Wanneer ik nog wat verder ben in het proces, zal ik wellicht ook eens foto’s van de resultaten delen. Daarnaast is het ook gewoon superleuk om te doen en je bent lekker in beweging. Ik heb de hoepel besteld bij Sportbay.nl voor โ‚ฌ23,90. Sportbay rekent geen verzendkosten en ik had de hoepel de volgende dag in huis, heel fijn.

Liefs, Simone

6 thoughts on “Weighthoop

  1. Zie ze steeds vaker, die hoepels. Stiekem denk ik dat het een beetje een hype is, die over een paar maanden alweer verdwenen is hihi. Ondanks dat het idee erachter heel goed is, laat ik deze hoepel denk ik toch aan me voorbij gaan. Wat fijn trouwens dat je 5 kilo kwijt bent๐Ÿ™‚ Goed bezig!

    Like

  2. Ik zie het ook steeds meer om mij heen, die hoepels. Denk er ook aan om te beginnen, maar dan niet om af te vallen maar om gezonder te leven en gewoon een conditie te hebben๐Ÿ™‚

    Like

  3. Wat ben je goed bezig Simone! Ik denk dat je me zojuist over hebt gehaald om een hoepel voor mijn verjaardag te vragen. Ik ben toch bijna jarig, dus dan is het wel een leuk cadeautje om te vragen. X

    Like

Laat je een reactie achter? :-)

