Food diary

Hi allemaal!

Ik ben nu precies een maand bezig met gezond eten, meer bewegen en hierdoor afvallen en zit erg op dat vlak dan ook steeds beter in mijn vel. Ik ben nu bijna 5 kilogram afgevallen en daar ben ik heel blij mee en trots op. Ik wil er nog een paar kilo af en wanneer de tijd het weer toelaat (afstuderen..) wil ik ook het echte fitnessen weer oppakken.

Op dit moment eet ik gezond, cheat ik weinig, hoepel ik veel (ongeveer 3 a 4 keer per week 20 minuten), loop ik hard en loop ik vooral erg veel op mijn werk. Ben je benieuwd naar wat ik heb gegeten vorige week, lees dan snel verder.
Maandag
Ontbijt: magere kwark met granola
Tussendoor: 1 rijstwafel met pindakaas
Lunch: 2 speltbroodjes met rode pesto, kaas en ham uit de oven
Tussendoor: Breaker proteine in Kokos smaak
Avondeten: witte rijst met kip, wokgroenten en terriyakisaus
Tussendoor: cranberry notenmix
Sport: 5 kilometer hardlopen

Dinsdag
Ontbijt: magere kwark met noten en honing
Tussendoor: verse ananas
Lunch: 2 sneetjes brood, pesto rosso, een eitje en kaas
Avondeten: roti met massala kip en aardappel en boontjes
Tussendoor: smartbar van Body&Fit in de smaak cookies
Sport: 20 minuten weighthoop

Woensdag
Ontbijt: magere kwark met granola en noten
Lunch: 2 mueslibollen met kaas
Tussendoor: smartbarΒ  in de smaak white chocolate
Avondeten: zilvervliesrijst met broccoli en kipfilet

Donderdag
Ontbijt: magere kwark met granola en noten
Tussendoor: smartbar cookies
Lunch: zilvervliesrijst met broccoli en kipfilet
Tussendoor: Breaker proteine in vanillesmaak
Avondeten: 2 mueslibollen

Vrijdag
Ontbijt: magere kwark met granola
Tussendoor: druiven
Lunch: 2 crackers met kaas + 1 cracker met pindakaas
Tussendoor: kleine spelteierkoek
Avondeten: aardappelwafeltjes, biefstuk en rauwkost
Tussendoor cheat: handje doritos
sport: 5 kilometer hardlopen

Zaterdag 15-08
Ontbijt: magere kwark met granola
Tussendoor: spelteierkoekje
Lunch: 3 speltboterhammen met aardbeien, rosbief en filet americain
Tussendoor: optimel kwark kersen griekse yoghurt
Avondeten: AH couscous salade met spinazie, kip, amandelen, abrikoos en munt/limoen dressing
Sport: 15 minuten hoepelen

Zondag 16-08
Ontbijt: magere kwark met granola en noten
Tussendoor: spelteierkoek
Lunch: 2 speltcrackers met filet americain + 1 rijstwafel met filet
Tussendoor: spelteierkoek met nutella
Avondeten bij een wokrestaurant: Sushi + wok met garnalen + wok met kip + zalm van de teppanyaki grill + vers fruit, 1 plakje spekkoek en een mini donut

Zoals je kunt zien eet ik veel tussendoortjes die veel eiwitten bevatten. Dit doe ik omdat het me veel energie geeft voor het werk en het ervoor zorgt dat ik lang vol zit, zodat ik niet onnodig extra ga eten. Ik drink alleen maar water, groene thee en heel af en toe een light drankje. Op dit moment werkt dit echt heel goed voor me en ben ik zeker van plan zo nog door te gaan. In totaal wil ik zo’n 8-10 kilogram kwijt, dus ik ben al goed op weg! Op de dagen dat ik niet sport heb ik veelal gewerkt, op mijn werk sta en loop ik zo’n 8 uur per dag wat erg vermoeiend is.

Wat vind jij van zo’n food diary? Zou je dit vaker terug willen zien op mijn blog?
Liefs, Simone
PS: voor een eventuele volgende editie ga ik wel meer foto’s maken hoor!

5 thoughts on “Food diary

  1. Wauw, wat goed van je dat je al zoveel kilo’s bent afgevallen.
    Fijn dat je schrijft in deze post wat je zoal eet.
    Dat vindt ik belangrijk,
    Leuk is het hoepelen.

    Xoxo

    Like

  2. Wow, wat goed van je! Ik las net ook dat je een extra kans krijgt voor je scriptie, wat fijn! Het gaat je gewoon lukken, je bent goed bezig.πŸ™‚

    Like

  3. Pingback: Food diary #2 | Lifeofsimone

Laat je een reactie achter? :-)

