Review – H&M blush & highlight palette

 photo DSCN2102_zpsmsfqds8x.jpg

Tijdens het H&M beautyevent kocht ik onder andere een palette met daarin 2 blushes en 2 highlighters. Ik kocht het palette vooral omdat het er in eerste instantie zo leuk uitzag en ik daar heel benieuwd van werd. Ik heb het palette inmiddels uitvoering getest en heb mijn oordeel klaar om met jullie te delen. Is het een aanrader of juist niet? Benieuwd? Lees dan snel verder.

 photo DSCN2112_zps4bm1cion.jpg
Verpakking
De verpakking was het eerste dat me aansprak. De mooie perzikkleurige doos met daarin 2 blushes en 2 highlighters. Hij zat in plastic dus ik kon de kwaliteit van de verpakking niet meteen aanvoelen. Het doosje is namelijk wat minder luxe dan hij in eerste instantie lijkt. Het doosje is van karton, het dekseltje is ook van karton met een plastic venstertje. Al met al ziet het er mooi uit, maar is het niet echt praktisch om mee te nemen. Wel vind ik de kleur en het lettertype gebruik heel mooi.

 photo DSCN2116_zps45kxkebk.jpg

 photo DSCN2118_zpswcqtozdk.jpg
Links de twee highlighters, rechts de twee blushes. Ik heb de onderste highlighter en blush gebruikt in de look.

Product
De pigmentatie is niet denderend, laat ik daarmee beginnen. Toen ik de swatches op mijn arm ging maken was ik dan ook een klein beetje teleurgesteld. Wel zag ik meteen dat een van de blushes goed matcht met mijn huid en dat de highlighters ook wel erg mooi waren. Er zitten namelijk geen glitters in maar het glanst gewoon heel mooi. Het opbrengen bracht me tot de volgende valkuil, vooral de blushes zijn nogal korrelig wat ervoor zorgt dat je snel knoeit. Dit vind ik altijd wat jammer, maar wanneer je er op voorbereid bent tik je de kwast even goed af en is het in orde.

 photo swatches_zpsiltdpcom.jpg

Toen ik de blush en de highlighter ging aanbrengen op mijn wangen was ik positief verrast. De lichtste blush van de twee en de champagnekleurige highlighter bleken het héél goed samen te doen op mijn huid. De pigmentatie bleek op mijn gezicht ook prima, een hele grote meevaller. Ik werd meteen weer enthousiast! Zowel de blush als de highlighter blijft goed zitten na het aanbrengen, je hoeft dit niet bij te werken gedurende de dag.

 photo DSCN2170_zpsoeiiv6zo.jpg
Zonder flits

 photo DSCN2162_zpsrsy9qwyp.jpg
Met flits

Prijs
Hier kan ik kort over zijn. Een mooi product voor een mooie prijs, namelijk €4,99. Dat is natuurlijk heel weinig voor vier verschillende kleurtjes. Wel merk je dit aan de kwaliteit van de verpakking.

Conclusie
Omdat ik het effect op mijn huid zo mooi vind, vind ik het toch een grote aanrader. Dit palette maakt mijn look helemaal af. Mocht je de fall-out door de korreligheid heel vervelend vinden, dan raad ik je dit palette wel af, want dat is iets waar je niet omheen kunt.

Liefs, Simone

10 thoughts on “Review – H&M blush & highlight palette

  1. Wauw, dat ziet er nog eens mooi uit mét flits! Ik denk dat in het daglicht het ook nog er erg mooi uitziet. Wel jammer dat het korrelig is, maar dat vind ik persoonlijk niet zo erg

    Like

  2. Het effect vind ik mooi, de swatch iets minder. Ik wil wel een keer bij H&M gaan kijken. Tot nu toe heb ik nog geen items op mijn wishlist staan hiervan🙂

    Like

  3. Ik vind de foto met de flits echt heel erg mooi! Echt een prachtige glow. Zeker niet duur voor zo’n palette maar door de swatches op je arm weet ik toch niet of ik dit palette aan zou schaffen.

    Like

  4. Ik vind het effect met flits heel erg mooi, zonder vind ik hem niet zo opvallend. Prima product, maar toch vind ik de producten uit de beauty lijn van H&M wat tegenvallen, jammer genoeg!

    Like

  5. Pingback: Review & Look – NYC IndividualEyes palette |

  6. Pingback: Look of the day – Hair & make-up |

Laat je een reactie achter? :-)

