Review – Garnier Loving Blends

 photo DSCN2300_zpsplhb3kws.jpg

Menig blogger heeft zijn/haar oordeel al geveld over de nieuwe lijn met haarverzorging van Garnier. De Loving Blends lijn werd door velen met open armen ontvangen om de mooie verpakkingen, maar de meningen waren verdeeld. Genoeg redenen voor mij om ook naar het Kruidvat te rennen en Loving Blends in te slaan voor een review. Inmiddels heb ik de ”Honing goud” versie uitgebreid getest en is het tijd om mijn mening te delen met jullie.

 photo DSCN2298_zpsrjrcynpz.jpg

Beloftes
Loving Blends is een nieuwe serie haarverzorging van Garnier, verrijkt met natuurlijke ingrediënten. Voor ieder haartype is er een versie beschikbaar. De lijn bestaat uit zeven verschillende versies: Argan & Cameliaolie, Vergine Olijfolie, Honing, Bijenbalsem & Royal Jelly, Arganolie & Cranberry, Kamille & Bloemenhoning, Citroen & Zachte klei en Vanille & Papaya.

 photo DSCN2300_zpsplhb3kws.jpg

Verpakking
Deze verpakking laat mijn hart echt sneller kloppen! Een aantal maanden geleden heb ik de verpakkingen mogen beoordelen in een marktonderzoek. Ik was meteen heel enthousiast en kon toen al niet wachten tot ze in de winkel lagen. Heel leuk om te zien dat ze uiteindelijk ook zo zijn geworden en welke etiketten ze hebben gekozen. De verpakkingen zijn mooi, passen bij de namen en zijn handig. Iets wat ik jammer vind is dat de shampoo 300 ML bevat en de conditioner 200 ML. Dit verschil wordt vaak gemaakt bij shampoos en conditioners, maar 100 ML verschil vind ik wel erg veel. Op deze manier gaan de verpakkingen bij mij nooit tegelijk op.

Product
De honing goud lijn is bedoeld voor beschadigd of breekbaar haar en bevat royal jelly. Royal jelly is wordt gemaakt door bijen en is heel voedend. Royal jelly zit ook vaak in de kleine flesjes conditioner die je krijgt bij haarkleuringen en ik had er hele goede ervaringen mee, vandaar dat ik voor deze versie heb gekozen. Daarnaast zit er ook honing en bijenbalsem in deze lijn. Ik heb heel dik haar waarvan vooral de bovenste laag vaak heel pluizig en droog is. Hierop zijn mijn ervaringen dus gebaseerd.

Allereerst de geur, iets wat ik heel belangrijk vind bij haar producten. De geur is heerlijk, echt heerlijk. Niet te overheersend maar blijft wel lichtjes aanwezig in je haar. De shampoo is redelijk dun. Dit werkt fijn, maar het is wel even opletten met doseren, je neemt snel te veel. De conditioner is lekker dik en rijk, precies zoals ik hem fijn vind. De shampoo schuimt heel goed en daardoor krijg ik een lekker schoon gevoel in mijn haar. Daarna voelt het wat stroef, de conditioner is dus niet ongewenst. Ik breng de conditioner aan in mijn gehele haar, maar focus me op de punten. Na een aantal minuten spoel ik de conditioner uit en voelt mijn haar al een stuk zachter aan. Na het douchen kan ik mijn haar gemakkelijk borstelen, pluspunt! Het uiteindelijk effect zie ik pas wanneer mijn haar droog is, vele uren later. Mijn haar is schoon en fris, niet verzwaard door de conditioner, maar nog wel wat pluizig. Een serum verhelpt dit.

 photo DSCN2297_zpst6m2qu1t.jpg

Prijs
Op dit moment hanteert Kruidvat een introductieprijs. Voor €2,50 kun je zowel de shampoos als de conditioners uitproberen. De gewone prijs ligt rond de €3,50. Beide prijzen vind ik schappelijk voor het product. Niet teveel en niet te weinig.

Conclusie
Ik ben tevreden. Ik heb een fijne shampoo en conditioner ontdekt voor een fijne prijs. Beide geven geen ”wow” effect maar zijn wel heel fijn in gebruik, ruiken lekker, de verpakking is top en de prijs is ook prima. Mocht je ze willen proberen dan zou ik je aanraden ze bij Kruidvat te kopen voor de introductieprijs.

Liefs, Simone

13 thoughts on “Review – Garnier Loving Blends

Laat je een reactie achter? :-)

