Review – Suave deodorant

 photo DSCN2302_zpsx3g9avqy.jpg

Vlak voor mijn verjaardag, in januari, bestelde ik bij Exclusive Scents twee Lady Speedsticks. Ik werd er helemaal lyrisch over en heb de laatste bijna opgemaakt. Op het moment dat mijn laatste bijna op was las ik een Tweet van Exclusive Scents over Suave. Suave is een soortgelijk merk en ik had er al meerdere bloggers over gehoord. Ook ik kreeg de kans om Suave deodorant sticks te proberen. Ik heb ze uitgebreid getest in de afgelopen weken; ik heb er mee gewerkt, gesport, heel hard mee gefietst, gewinkeld en gehaast voor de trein. Benieuwd wat ik er van vind?

Ik geef bij ieder kopje eerst wat algemene feitjes en mijn algehele mening en specificeer mijn mening daarna nog per soort.

Beloften
Beide deodorants beloven ”extra effective protection”, daarnaast beloven ze 24 uur werkzaam te zijn en daarnaast ook onzichtbaar. Ik gok dat ze hiermee bedoelen dat deze deodorant vlekken en dergelijke in kleding voorkomt. Beide deodorants zijn anti perspirant. Het verschil tussen anti transpirant en anti perspirant is dat anti perspirant ook echt het zweten zelf aanpakt, terwijl anti transpirant vooral de geur opheft.

Verpakking
Simpel doch doeltreffend. De sticks zijn beide lichtblauw en hebben een draaisysteem onder aan de verpakking. Deze kun je in zijn geheel ronddraaien om de stick omhoog te krijgen. De stick heeft een dop en daarnaast nog een beschermkapje op de deodorant zelf, erg netjes en hygiënisch, vind ik. De sticks bevatten beide 39 gram (even ter vergelijking, de Europese versie van Lady Speedstick bevat 45 gram), niet heel veel maar ik verwacht dat ze toch heel lang mee zullen gaan. Ik vind het uiterlijk niet perse mooi dus, maar wel gewoon prima en in orde voor een deodorant.

– Almond Verbena
De sticker ziet er fris en licht uit en laat zien waar de geur vandaan komt, prima dus.
– Tropical Paradise
Deze sticker is wat warmer wat me doet vermoeden dat de geur dat ook is. De sticker past goed bij de naam, dus ook prima.

 photo DSCN2304_zpsd9i75i1q.jpg

Product
Deze deodorant komt in stickvorm, iets dat ik al gewend ben sinds ik Lady Speedstick gebruik. Lady Speedstick vind ik altijd wat stroef aanbrengen, dit kan soms zelfs een beetje pijnlijk zijn bij mij. Suave is een tikkeltje zachter en brengt daardoor veel fijner aan. Je brengt wel snel wat meer aan hierdoor, dus met doseren moet je een beetje oppassen. Wanneer je de deodorants hebt aangebracht moet je niet meteen zwarte kleding aantrekking want dan krijg je wél witte strepen. Helaas wordt het ”invisible” aspect dus niet helemaal waargemaakt. Wanneer je de deodorant even laat drogen is er echter niets aan de hand.

– Almond Verbena
Ik had verwacht dat ik dit de lekkerste van de twee zou vinden. Helaas is de geur een tikkeltje chemisch, iets wat ik niet zo prettig vind. De deodorant werkte tijdens zowel het sporten als tijdens het werken (veel trappen op en afrennen vooral) heel erg goed. Tijdens het werken spuit ik wel in de pauze wat deodorant bij, gewoon FA in een spuitbus. Dit is meer voor mijn eigen gevoel van frisheid. Zelfs na het sporten ruik ik namelijk nog fris na het gebruiken van deze deodorant. Iets wat ik zelfs met Lady Speedstick nog niet heb meegemaakt. Héél heel erg fijn.
– Tropical Paradise
Tropical paradise ruikt verrassend lekker. Een klein beetje zoet en daarnaast ook fris. Een prima geur voor een deodorant. De manier van aanbrengen en van beschermen is hetzelfde. Ik ben dus groot fan, vooral van deze versie.

Prijs
Beiden kosten €5,99. Dit vind ik echt een hele goede prijs voor een deodorant waar je zo lang mee kunt doen en die zo goed werkt. Er zijn ook nog grotere verpakkingen verkrijgbaar, die zijn in verhouding nog goedkoper. Namelijk €8,99 voor 74 gram. Goede deal, moet ik zeggen!

Conclusie
Kopen, kopen, kopen! Ik kan deze deodorant echt aan iedereen aanraden. Ik zit al te kijken naar andere geurtjes om die ook te gaan bestellen. Deze deodorant geeft mij echt een fijn gevoel. Ik kan bewegen wat ik wil, maar ik blijf fris. Iets wat natuurlijk de bedoeling is van deodorant, maar wat ze lang niet allemaal doen.

Deze deodorants zijn te bestellen bij Exclusive Scents, een webshop met een super service. De volgende dag wordt je deodorant verzonden en een dag later heb je ze in huis en kun je heel lang vooruit. Fijn dat de webshop ons in Nederland de kans biedt om deze deodorants ook te gebruiken!

Liefs, Simone
– Ik heb de deodorants ontvangen om te reviewen. Tijdens het reviewen van producten geef ik altijd mijn eerlijke, oprechte en persoonlijke mening.

23 thoughts on “Review – Suave deodorant

  1. Goede en duidelijke review!
    Deze deodorant ken ik niet.
    Had net al een kijkje genomen op de website die dit verkoopt.
    Zo nog even op mijn gemak kijken.
    Jammer dat er 1 is die wat chemisch ruikt.

    Xoxo

    Liked by 1 person

  2. Ik ben groot fan van Lady Speedstick, ik doe echt een jaar met 1 verpakking, gebruik ik dan zo weinig haha? Deze zien er wel goed uit, fijn dat ze ook zo snel bezorgd worden!

    Liked by 1 person

  3. @Natasja Als de Lady Speedstick je goed bevalt, gaat de Suave je ook heel goed bevallen. Maar je doet heel lang met een verpakking dus ik denk dat dat voorlopig nog niet nodig is, haha!

    Like

  4. Wat fijn dat ze goed werken! Ik heb ook twee versies van de Lady Speed Stick, wanneer ik ze bij me heb gebruik ik ze absoluut, heel fijn! X

    Like

Laat je een reactie achter? :-)

