Hotspot: ‘t Zusje (in o.a. Tilburg)

Mocht je een tapasliefhebber uit Brabant zijn, dan kun je dit artikel met een gerust hart overslaan. Want dan ken je het tapas fenomeen ‘t Zusje natuurlijk al lang. In Brabant wordt vestiging na vestiging geopend vanwege het grote succes en na het een aantal keer geprobeerd te hebben kan ik het niet meer ontkennen. Eten bij ‘t Zusje is geweldig! Vandaag vertel ik je waarom ook jij hier eens zou moeten gaan eten.


De sfeer
Ik ben meerdere malen bij ‘t Zusje in Tilburg geweest, een geweldig mooie vestiging. Het pand is groot, met twee verdiepingen, maar dit merk je totaal niet wanneer je lekker komt eten. De ruimtes zijn echt heel gezellig aangekleed en de sfeer is heel warm en bourgondisch. De tafels zijn lekker ruim en staan ook niet te dicht op elkaar. Dit is iets wat ik heel belangrijk vind. Het was wel steeds wat frisjes in het restaurant, nu vind ik dit niet heel storend, ik heb het liever te fris dan te warm.

WEB_TILBURG_DSC0100
Geweldig mooi pand! Bron

Het eten
Ge-wel-dig. Je hebt tapas in de categorieën voorgerechten, hoofdgerechten en nagerechten en ik beloof je dat je al meteen niet kunt wachten op de nagerechten. Dit zijn er namelijk véél en ze zijn allemaal zo ontzettend lekker. Ik noem een bastogne parfait, een warme chocolade brownie, mars mousse en een monchou crème en dat is dan nog maar een kleine greep. Het gewone eten is daarnaast ook geweldig. De voorgerechten zijn klein, maar fijn. Ik vind het fijn dat deze niet zo uitgebreid zijn, dan vult het tenminste niet zo erg en heb je nog genoeg plaats voor de hoofdgerechten. Op de voorgerechten kaart vind je onder andere de zalmdipper, garnalencocktail, carpaccio, ham met meloen, vitello tonato en verschillende soepjes. De hoofdgerechten kaart is groot, je hebt heel veel keuze, van vis tot vlees tot groenten op allerlei manieren bereid. Mijn favorieten zijn het kipsaté spiesje, de knoflook kruiden champignons, rucola kaaskroketje, wrap pollo en de ossenhaaspuntjes thai style. Voor je begint krijg je heerlijk brood met dipjes (tapenade, aioli en kruidenboter) en daarnaast kun je bij iedere ronde frietjes en salade bijbestellen mocht je dat willen. Daarnaast is er een speciale kaart voor vegetariërs en ook voor kinderen.

De service
Reserveer op tijd want bij ‘t Zusje is het áltijd druk. Ze hebben een speciale reserveringslijn voor alle ”Zusjes” (alle vestigingen dus) en dat is heel handig. De drukte zegt natuurlijk al genoeg. Ik werd iedere keer heel vriendelijk ontvangen en ook vrolijk en enthousiast bediend. Het drinken werd goed bijgehouden maar niet opgedrongen. Je mag per ronde 2 gerechtjes per persoon bestellen en alles komt tegelijk, iets wat ik heel fijn vind. Alle gerechten zijn goed van smaak en daarnaast ook allemaal goed warm / koud (zoals ze horen dus). Ook de service is top.


De benedenverdieping. Bron

De prijs
Het drinken heeft een normale gemiddelde prijs, niets om van te schrikken dus. De tapas is onbeperkt en daar betaal je €27,80 per persoon voor. Ik vind dat deze prijs in lijn is met wat je krijgt. Een etentje bij ‘t Zusje is je geld dus helemaal waard.

Al met al ben ik dus echt ontzettend enthousiast over ‘t Zusje en ik raad jullie allemaal om in één van de vestigingen te gaan eten. Er is genoeg keus, want ‘t Zusje vind je in Bergen op Zoom, Cuijk, Eindhoven, Helmond, Oudenbosch, Raamsdonkveer, Sint-Oedenrode, Uden (2 zelfs!), Venray, Vlijmen en Zaltbommel. En daarnaast dus in Tilburg, de vestiging waar deze review op gebaseerd is en waar alle credits voor de gezellige en heerlijke avonden die ik er al heb gehad heengaan. Ik ben nu al een reden aan het verzinnen om binnenkort weer te gaan🙂

Ken jij ‘t Zusje al?
Liefs, Simone

16 thoughts on “Hotspot: ‘t Zusje (in o.a. Tilburg)

  1. @Simplynspecial Volgens mij is die inderdaad pas geopend! Ik vind het zo’n leuk concept. Ook voor ieder wat wils, en als je van toetjes houdt dan moet je al helemaal gaan haha!

    Like

  2. Ik wil zo graag eens naar ‘t Zusje, maar het zit iedere keer vol! Binnenkort komt er ook een vestiging in Eindhoven, ik ben zo benieuwd! Heb ook gehoord dat ze een soort spel hebben waarbij je een timer op je telefoon inschakelt en als je zo veel minuten zonder je telefoon hebt gedaan, dan win je iets ofzo?

    Liked by 1 person

  3. @Ilse Ja dat klopt! Super tof. Ze merkte dat veel mensen met hun smartphone in het restaurant zaten en dagen gasten nu uit om deze niet te gebruiken! Volgens mij is die in Eindhoven al geopend, zeker proberen!🙂

    Like

Laat je een reactie achter? :-)

