Food diary #2

Ruim 2 maanden geleden, op 3 september, deelde ik al eens een food diary. Daar werd heel leuk op gereageerd en ik besloot het dan ook vaker te doen. Ik heb al die tijd bijgehouden wat ik heb gegeten en opeens schoot het me te binnen; ik zou het met jullie delen. Afgelopen week heb ik meer foto’s gemaakt van mijn eten dus vandaag mijn food diary van afgelopen week online!

 photo DSCN2729_zpseevictr9.jpg

Maandag 2 november
ontbijt: havermout met appel, rozijnen en kaneel
tussendoor: 2 mandarijntjes
lunch: 1 geroosterde boterham met scrambled egg met magere uitgebakken baconreepjes
avondeten: nasi met kip, ei en groenten en een handje kroepoek
tussendoor: handje ongezouten notenmix met gedroogde cranberries

beweging: half uurtje wandelen in de heerlijke herfstzon

Dinsdag 3 november
ontbijt: magere kwark met havermout granola van Quaker
tussendoor: 2 snack a jacks met kokos/chocolade smaak
lunch: 2 speltbroodjes met philadelphia light
tussendoor: 1 banaan
avondeten: andijviestamppot met 3 kleine gehaktballetjes en jus
tussendoor: een schaaltje magere aardbeienkwark

beweging: 30 minuten fietsen, 1 uur sporten (cardio en krachttraining) in de sportschool

Woensdag 4 november


ontbijt: kwark met havermout granola
tussendoor: bakje frambozen en een glas versgeperste jus d’orange
lunch: 1 bruine bol met philadelphia light gegrilde paprika en kipfilet en een kaas/ui bolletje uit de oven
tussendoor: schaaltje optimel kwark
avondeten: caesar salade en een cola light tijdens een etentje bij Happy Italy
tussendoor: Body&fitshop Smartbar coconut

beweging: 1 uur Zumba, 45 minuten fietsen en 80 minuten wandelen

 

 photo IMG-20151109-WA0000_zpsh9xs5qqq.jpg

Donderdag 5 november
ontbijt: kwark met havermout granola
tussendoor: glas versgeperste jus d’orange
lunch: 1  bruin broodje en een kleine tabouleh/kikkerwtensalade
tussendoor: 2 snack a jacks met chocolade smaak
avondeten: 2 kaas-ui bolletjes uit de oven en een kopje tomatensoep
tussendoor: schaaltje cashewnoten en een wijntje (oké 2)

beweging: 30 minuten wandelen

Vrijdag 6 november

 photo Untitled 1_zpsyuju4axz.jpg
ontbijt: kwark met havermout granola
lunch: 2 mini ciabattas met 1 groenteburger, peper, zout en een sausje van avocado & griekse yoghurt en een glas versgeperste jus d’orange
avondeten: 2 volkoren wraps met kip, kruiden, rode ui, komkommer, geraspte kaas, sla en tzatziki
tussendoor: zakje snack a jacks en een handje cashewnoten

beweging: 15 minuutjes fietsen en 15 minuten hoepelen

Zaterdag 7 november

 photo IMG-20151108-WA0007_zps2p96tnwv.jpgontbijt: kwark met havermout granola
lunch: 2 wraps met philadelphia light, komkommer, sla en kipfilet
tussendoor: smartbar strawberry white
avondeten: 2 volkoren wraps met kip, kruiden, rode ui, komkommer, geraspte kaas, sla en tzatziki
tussendoor: 1 klein zakje thai sweet chili chips

beweging: 30 minuten fietsen, 60 minuten wandelen, ruim een uur cardio + krachttraining in de sportschool

Zondag 8 november
ontbijt: kwark met havermout granola
lunch: 4 crackers met kipfilet en komkommer
tussendoor: banaan en een chocolade snack a jack
avondeten: rijst met kip, boontjes en chicken tonight saus
tussendoor: handje cranberry notenmix en een handje speltkruidnoten

Het was een hele goede week qua sporten en ook het eten ging wel goed! Jammer van de wijntjes. De cheats in het weekend vind ik prima, ik heb me al lang niet zo goed in kunnen houden.

XOXO Simone

31 thoughts on “Food diary #2

  1. Ik vind food diaries altijd leuk om te zien. Je bent echt goed bezig! Sinds gisteren ben ik ook begonnen met gezonder te eten en meer te sporten. Waar koop jij je volkoren wraps?🙂

    Liked by 1 person

  2. Oh kon ik maar zo gezond eten volhouden :’) De ene keer gaat het beter dan de andere maar I LOVE FOOD haha! Ziet er wel erg goed uit, zeker in combinatie met het sporten. Hopelijk houd je het vol🙂

    Liked by 1 person

  3. @Mellavieee Ik zelf ook, fijn dat ze goed ontvangen worden!! Ik koop ze bij Albert Heijn, maar ze hebben ze wel alleen bij de grote Albert Heijn XL hier in Nederland. Geen idee of ze dan ook in België te koop zijn😦

    Like

  4. @Romy van den Bergh Oeh, dat klinkt eigenlijk wel heel erg goed. Ik eet best veel kip en weet eigenlijk niet zo goed hoe ik dat zou vervangen. Ik ga er eens naar op zoek. Dankjewel voor je comment!

    Like

Laat je een reactie achter? :-)

