Review – L’Occitane Pivoine Sublime perfecting crème

 photo DSCN2672_zpskhpuuvao.jpg

Deze dagcrème is het eerste product van L’Occitane dat ik ooit heb geprobeerd. Ik kende het merk al een hele tijd, maar het kwam er nooit van om er wat van te kopen. Deze crème kreeg ik van Mooi PR en dat was een mooi moment om eens kennis te gaan maken met dit merk. Inmiddels ben ik zo enthousiast geworden dat ik een hele wishlist kan opstellen. Dat deze review positief gaat zijn, is dus alvast duidelijk. Benieuwd naar deze dagcrème? Lees dan snel verder.

 photo Untitled 1_zpsfuexdu76.jpg

Verpakking
De verpakking vind ik prachtig en is helemaal in stijltje van L’Occitane vormgegeven. De crème zit in een glazen potje van roze glas met een ombre effect. Het deksel is zilver en er staat L’Occitane in gegraveerd. Super luxe! De crème zat afgesloten met een folietje, erg fijn om te weten dat de crème echt helemaal nieuw is. Daarnaast vind ik ook het doosje waarin de pot komt heel mooi. Voor sommigen zou het een minpunt kunnen zijn dat de crème enkel te koop is in een potje, vanwege de hygiëne. Zelf heb ik hier geen problemen mee. De pot geeft mij echt een luxe gevoel en dat vind ik toch wel belangrijk!

 photo DSCN2686_zpsf9omm8vj.jpg

Product
Pivoine Sublime is de naam van deze crème en deze naam heeft de crème te danken aan Franse Pioenrozen. Deze rozen zorgen voor hydratatie en een verbeterde huidstructuur.

De creme is redelijk vloeibaar qua substantie, dat kun je ook zien aan hoe de crème hieronder in de pot zit. Dit zorgt ervoor dat de crème heel makkelijk uitsmeert en je dus maar weinig nodig hebt. De crème trekt heerlijk snel in en zorgt voor een gehydrateerde huid. Ik heb in het najaar en in de winter hele droge zones (met soms zelfs eczeem) op mijn gezicht dus het is erg belangrijk voor mij dat een crème genoeg hydrateerd zonder mijn andere zones vetter / te vet te maken. Deze crème slaagt hier helemaal in. Ik merk dat mijn huid er zacht en gevoed uitziet en voelt. Mijn make-up zit zelfs mooier!

De geur van de creme is nog een dingetje apart, want deze is echt héél erg lekker, door de pioenrozen die er in zitten. Een bloemige, heerlijke geur die ik niet zou verwachten bij een dagcrème, maar één die mij wel positief heeft verrast.

 photo DSCN2687_zpsebknpbax.jpg

 photo DSCN2688_zpsfn48xeot.jpg

Prijs en verkrijgbaarheid
De crème is te koop voor €34,00 in de winkels van L’Occitane en op de officiële verkooppunten in bijvoorbeeld de Bijenkorf. De crème komt in een potje van 50ML, een ruime hoeveelheid als je het mij vraagt. Hier kun je zeker een hele tijd mee vooruit. Ik gok zelfs op langer dan een half jaar.

Conclusie
Weer heb ik een winnaar te pakken! Deze crème heeft mij heel positief verrast en doet precies wat hij beloofd. De creme schijnt een bestseller te zijn van L’Occitane en dat zegt misschien al genoeg!

XOXO Simone

15 thoughts on “Review – L’Occitane Pivoine Sublime perfecting crème

  1. Ik ben nu heel benieuwd door jouw positieve review🙂 Sounds good. Ik heb nog helemaal geen ervaring met dit merk, maar ik hoor alleen maar goeds hierover.

    Like

Laat je een reactie achter? :-)

