Paco Rabanne – Olympea

 photo DSCN3010_zpsbreeiyil.jpg

Dinsdagochtend kreeg ik zomaar een cadeautje van mama. Omdat ik het zo druk heb met school en omdat ik er zoveel tijd en moeite insteek. Super lief en heel erg leuk! Ik wist nog niet wat er in zat dus ik wist niet hoe snel ik het papiertje eraf moest scheuren. Ik vond de nieuwe Eau de Parfum van Paco Rabanne in de verpakking, Olympéa. Hier was ik al heel benieuwd naar geworden na de vele positieve dingen die ik erover had gehoord dus ik kon niet wachten om hem te ruiken. Inmiddels heb ik hem iedere dag gebruikt en kan ik mijn mening over deze parfum met jullie delen!

Dit zegt Paco Rabanne over de geur:
”Olympéa is een ongekend geuravontuur, een ontmoeting tussen de sensualiteit van een zout vanilleakkoord en de frisheid van bloemige noten. Een frisse oriëntaalse geur waarin groene mandarijn de zintuigen prikkelt, ondersteund door de essences van gemberbloem en waterjasmijn (hydrocultuur). Een verleidelijke natuur, ontegensprekelijk en ondernemend. Het zoute vanilleakkoord, sensueel en helder, heeft een verslavende aantrekkingskracht. Sandelhout en een grijs amberakkoord doen er nog een schepje bovenop. De krachtige nazindering en de unieke balans van de akkoorden maken er een echte huissignatuur van.”

 photo DSCN3011_zpscze5xjw4.jpg

 photo DSCN3012_zpsjsam832e.jpg

Die beschrijving vind ik een tikkeltje zweverig klinken, maar toch kan ik me er goed in vinden. Ik rook de geur en was meteen overtuigd; dit is een geur die bij me past. Als jullie vaker artikelen van mij over geurtjes hebben gelezen dan weten jullie dat ik gek ben op vanille, jasmijn, amber en sandelhout, en dat zit er dus allemaal in verwerkt.

De geur ruikt bij het opspuiten wat poederig, iets wat ik heel lekker vind voor in de herfst en winter. De geur is heel bijzonder en heeft veel verschillende dingen in zich. Ik ken geen vergelijkbare geuren, wanneer ik deze parfum ruik, ruik ik namelijk heel veel tegelijk. Het geheel is echter heerlijk. Inderdaad vrouwelijk en sensueel. Niet te bloemig, niet te zacht, niet te kruidig: de perfecte geur.

 photo DSCN3000_zpssfc7xgqo.jpg

 photo DSCN3015_zps48upbmqj.jpg

Het is een Eau de Parfum, iets wat ik zelf heel prettig vind. De geur is redelijk sterk waardoor je er niet zoveel van nodig hebt. Ik denk dan ook dat ik heel lang ga doen met dit flacon van 30ML. Daarnaast blijft de geur fantastisch hangen, nog niet eerder heb ik een geur gehad die ik ‘s ochtends opspoot en die ik ‘s avonds nog steeds overduidelijk rook: deze dus wel!

 photo DSCN3010_zpsbreeiyil.jpg

Ook de verpakking spreekt me onwijs aan. Oudroze, een glazen flesje in een prachtige vorm en rosé-gouden details. Voor mij kan het niet beter.

 photo DSCN3016_zpsycyupuxr.jpg

Deze parfum is te koop bij parfumerieën en zal vast en zeker in mooie cadeauverpakkingen te vinden zijn tegen het einde van het jaar. Het perfecte cadeautje om te geven of te krijgen. Ik ben er in ieder geval dolblij mee!

XOXO, Simone

13 thoughts on “Paco Rabanne – Olympea

  1. Ik heb hem al voorbij zien komen op je Instagram, het flesje is alleen al leuk🙂 Ik denk dat ik ook een keer ga snuffelen als ik bij de Douglas ben!

    Like

  2. Ik ben dol op Paco Rabanne en Lady Million is dan ook één van mijn favoriete geuren. Ik ben erg benieuwd hoe deze ruikt, de fles vind ik prachtig. Wat lief dat je zomaar een cadeautje kreeg❤!

    Like

Laat je een reactie achter? :-)

