10x – waarom make-up shoppen mij zo blij maakt

In de rubriek 10x beschrijf ik steeds tien weetjes, feitjes, producten of diensten die ik graag met jullie wil delen. Vandaag is het de beurt aan de redenen waarom het shoppen van make-up mij zo blij maakt.

Je hoeft make-up niet te passen
Hoe moedeloos ik soms ook wordt van het shoppen van kleding (het is niet leuk, het staat niet leuk, het is niet te betalen of de kwaliteit is belabberd), make-up shoppen stelt me nooit teleur. Het grootste voordeel vind ik dat je make-up gewoon kan testen op je handen, armen en je gezicht en dat je het dan gewoon afrekent en weer weg bent. Niet zwoegen in de paskamers en teleurgesteld worden bij het kijken in de spiegel.

Je kunt het ideaal online bestellen
Maat 36 of 38 bestellen? Hoe hoog zou die jeans vallen? Hoe zou het stofje van die top aanvoelen? Allemaal dingen die ik heel vervelend vind bij het online shoppen van kleding. Als je niet het goede besteld is het vaak ook nog eens heel duur om het terug te sturen. Van make-up zijn vaak talloze reviews op het internet te vinden waardoor je kunt zien hoe het product bij anderen werkt en staat. Vaak is er zelfs wel iemand te vinden met een vergelijkbare haar en huidskleur en zo kun je meteen zien of het je staat. Handig!


Je kunt het lang gebruiken
Op kleding raak ik zo snel uitgekeken, op make-up des te minder. Je kunt lang met make-up doen en het is ook niet zomaar op. Fijn!

Weinig verzendkosten
Zoals ik net al zei vind ik verzendkosten en retourkosten vaak zo’n tegenvaller bij het bestellen van kleding. Bij make-up valt dit altijd wel mee. Vaak is make-up zo licht dat het verzenden helemaal niet duur, of zelfs gratis is.

De verpakkingen
Ik ben een sucker voor mooie verpakkingen en er is op beauty gebied echt een hele hoop moois te shoppen. Ik kan zo blij worden van nieuwe make-up en beautyproducten die ook nog eens dienen als eyecandy.

Limited editions & korting
Speciale collecties qua kleding, zoals de designer samenwerkingen van H&M, doen me vaak weinig; make-up collecties doen me echter des te meer. Ik heb net een reminder in mijn telefoon aangemaakt voor de Ellie Goulding collectie van MAC, zeg ik dan genoeg? Het is zo leuk om limited edition items te verzamelen en je stash hiermee te verrijken. Daarnaast is er regelmatig korting op allerlei make-up, Douglas is my best friend. (Ici Paris niet, die service is vele malen slechter!)

Fotograferen
Make-up en beautyproducten zijn dus echt superfotogeniek. Het is heel handig dat de items zo klein zijn, want zo kun je er makkelijk een mooie compositie mee maken. Daarnaast zijn ze makkelijk de verplaatsen naar een plek waar goed licht is en op deze manier kun je de mooiste foto’s maken.

Ermee pronken
Met die foto’s kun je dan weer lekker pronken! Ik vind het zo’n heerlijk gevoel om een mooie en goed gelukte foto op social media te kunnen delen. Ik vind het ook heel leuk om accounts te volgen die veel make-up en beautyproducten delen, dus probeer ik het zelf ook heel regelmatig te doen.

Combineren
Eindeloos kun je combineren met make-up: structuren, kleuren, blenden en ga zo maar door. Ik vind het heel leuk om budget make-up en high-end make-up in één look te gebruiken en zo een face of the day te creëren waarmee ik tevreden ben.

Looks namaken met nieuwe producten
Ja, je bent een beautymeisje of je bent het niet.. en ik ben definitely een echte. Make-up video’s op YouTube zijn mijn favoriet. Vaak kijk ik tijdens het make-uppen een tutorial en dan laat ik me hierdoor inspireren. Lottelovesbeauty is trouwens mijn favoriet op het gebied van beautyfilmpjes. Haar Victoria’s Secret look is écht een aanrader!

Vandaag komt er als het goed is een pakketje met een Estée Lauder concealer én een Chanel lipstick aan.. to be continued natuurlijk! Ik heb stiekem zin om nog veel meer make-up te shoppen en ik vrees dan ook dat ik dat in de komende maanden ook zeker wel ga doen.

Ben jij ook zo gek op beauty shoppen?
XOXO Simone

15 thoughts on “10x – waarom make-up shoppen mij zo blij maakt

  1. Aaaah helemaal waar❤ Vooral voor de mooie verpakkingen heb ik vaak een groot zwak. Ook vind ik het heel leuk om overal mooie foto's van te maken zodat ik er inderdaad een beetje mee kan pronken, hihi.

    Like

  2. Aaah zo’n leuk artikel! Ik kan me hier he-le-maal in vinden. Make-up shoppen maakt me zo gelukkig (mijn portemonnee, moeder en vriendlief iets minder, haha),

    Like

  3. Wat een leuk origineel artikel🙂 Ik kan me hier wel in herkennen. Make up shoppen blijft ook gewoon heel leuk om te doen!

    Like

  4. hhaha je hoeft het niet te passen. Soms vind ik het alleen wel fijn om te testen voordat ik het koop omdat niet alles bij iedere huidskleur past maar het is inderdaad heerlijk om te doen

    Like

  5. Ik krijg al meteen zin om weer te gaan bestellen of naar de winkel te gaan, alle punten zijn zo herkenbaar! Je hoeft het niet te passen maar Foundation moet je toch wel even zorgen dat je de goeie tint hebt, haha.

    Like

Laat je een reactie achter? :-)

