Mac – Faux

 photo DSCN3406_zpseb8rxbxw.jpg

Als je jezelf beautyblogger noemt, dan kun je natuurlijk niet zonder de mega populaire MAC Faux lippenstift in je stash. Althans, dat is wat ik mezelf heb wijsgemaakt. Ik heb de lipstick aan een uitgebreide test onderworpen en deel mijn ervaringen vandaag met jullie! Laat ik snel beginnen.

 photo DSCN3403_zpsnw9uhruo.jpg

 photo DSCN3405_zps9lnxci5v.jpg

Verpakking
Mooi! De lipstick zit in de bekende zwarte kogelvormige huls met minuscule glittertjes. Heb zien van deze lipstick bezorgt mij altijd een happy moment. Hij geeft me een luxe gevoel.

 photo DSCN3407_zpsaz4omuwd.jpg

 photo DSCN3420_zpsuesy1iqa.jpg

Product
Faux is een lipstick met een Satin finish. Dit wil zeggen: een finish zonder poespas. Deze lipstick heeft geen glittertjes in zich maar bestaat uit één egale kleur. Hij brengt gemakkelijk aan en is niet mat en niet glanzend. Satin is de perfecte naam, vind ik. De lipstick laat mijn lippen een beetje droog ogen, goed verzorgen is dus belangrijk. De lipstick blijft enorm goed zitten, beter dan mijn andere MAC lipstick (Please Me). Hij blijft zeker zo’n 4-5 uur op mijn lippen zitten, ook als ik wat eet en drink. De lipstick slijt ook niet lelijk van mijn lippen af, maar vervaagt geleidelijk.

De kleur vind ik prachtig en perfect voor iedere dag. Het is een oudroze tint met een ondertoon die lichtjes naar het bruine neigt. Deze lipstick is te combineren met vrijwel elke make-up look.

Prijs & verkrijgbaarheid
€19,50, de prijs die je momenteel in Nederland betaald voor een MAC lipstick. Faux is te verkrijgen bij de gebruikelijke MAC verkooppunten: bijvoorbeeld in de store in Amsterdam, de Douglas in Utrecht en de Bijenkorf in Eindhoven. Daarnaast is de online verkrijgbaarheid steeds beter. Zo heb ik deze lipstick besteld op Douglas.nl, zij leveren vaak de volgende dag al.

 photo Untitled 3_zpsscnsedb0.jpg

 photo Untitled 1_zpsxykj1x2w.jpg

Conclusie
Ja, dit kan ik echt wel een musthave noemen. Een prachtige lipstick, geschikt voor alle dag. Hele goede kwaliteit ook en dus de prijs zeker waard.

Heb jij Faux al in je bezit?
XOXO, Simone

14 thoughts on “Mac – Faux

  1. Faux was één van mijn eerste MAC lipsticks. Blijft een fijne, ook al draag ik op dit moment liever net wat andere kleuren (Twig, Mehr en Spirit). Deze lipstick staat je mooi :-)!

    Like

  2. Op de een of andere manier lijkt het bijna alsof het je eigen lipkleur is, terwijl de lipstick bij sommige weer juist heel donker lijkt. Ik vind het best een mooie kleur, maar zou hem zelf niet snel aanschaffen denk ik. Als ik m ooit ergens een x kan testen ga ik dat zeker doen, maar denk dat ie wat gewoontjes uitvalt bij mij ofzo.

    Like

Laat je een reactie achter? :-)

