Afgestudeerd, wat nu?

Vier schooljaren en nog eens vijf maanden heb ik er naartoe geleefd: mijn HBO diploma. Ik heb er altijd mijn uiterste best voor gedaan en met de nodige voor én tegenspoed was het 26 januari 2016 zover. Ik behaalde al mijn benodigde studiepunten en was dus klaar. Gister, 25 februari, heb ik tijdens een officiële en hele leuke diploma uitreiking mijn papiertje in ontvangst mogen nemen. Hoe ik me nu voel en wat ik van plan ben? Ik leg het je uit.


Zwart gat
Nee hoor! Blauwe lucht en zonnestralen. Ik vind het héérlijk dat ik even kan bijkomen van het afgelopen heftige jaar (tegenslag na tegenslag bij het schrijven van mijn scriptie). Alle druk is even weg en ik heb veel tijd om te doen wat ik leuk vind: bloggen, sporten, werken én nadenken over de toekomst.

Studiekeuze gesprekken
Dat ik verder wil studeren, wist ik al gauw. Maar wat.. dat was de grote vraag. Gelukkig biedt Fontys ook voor afgestudeerden hulp. Ik heb gesprekken met een studieloopbaan coach, een schat van een vrouw die al vanaf de eerste minuut door heeft wat voor persoon ik ben en waar ik naartoe wil.

DreamBigger
– De boodschap van mijn coach! Bron

Master
Na vijf minuten had ze al door dat ik vwo heb gedaan (Ik heb 1,2,3 vwo en 4,5 havo gedaan) en gaf ze aan dat het gevoel van ”nog niet uitgeleerd zijn” heel vaak voorkomt bij studenten zoals ik. Ik ben heel erg blij met mijn HBO diploma, maar het geeft me nog niet de voldoening alsof ik helemaal klaar ben de arbeidsmarkt op te gaan. Ik vind naar school gaan daarnaast heel leuk en wil graag nog meer leren. Waarschijnlijk gaat het richting de communicatie-kant.

Vrije tijd!
HEERLIJK. Niet elke dag gestresst wakker worden, weekend kunnen vieren en dagjes weg kunnen gaan. Daarnaast werken en dan ook alleen maar aan het werk hoeven te denken, op doordeweekse dagen kunnen werken, lekker veel kunnen sporten en meer tijd hebben voor vriendinnen. Ook heb ik genoeg tijd om foto’s te maken, artikelen te typen en me weer helemaal in het blogwereldje te verdiepen.

Al met al, geen zwart gat, maar een heerlijk gevoel. Happiness is denk ik het woord dat mijn gevoel op dit moment het best beschrijft!🙂
XOXO, Simone

11 thoughts on “Afgestudeerd, wat nu?

  1. Zo goed van je dat jij verder wilt gaan met leren…..
    Het is zeer belangrijk om een goede keuze te nemen voor de toekomst en om het werk te willen doen dat jij leuk vindt.
    Fijn dat nu zoveel maanden hebt om te kunnen genieten van je vrije tijd naast het werken.
    Ben uiteraard wel benieuwd welke opleiding je zal gaan volgen….

    Xoxo

    Like

  2. Fijn om te lezen! Ik ben benieuwd wat je uiteindelijk gaat doen. En vooral ook even genieten! Zelf werk ik nu sinds 2 maanden 40 uur per week en dat is best pittig. Zeker als je zoveel vrijheid gewend bent.

    Like

  3. Fijn dat je geen zwart gat hebt😉 Lijkt me heerlijk om even wat rust te hebben en meer tijd te kunnen besteden aan alle zaken waarvoor je eerst minder tijd had. Ben benieuwd wat je uiteindelijk gaat kiezen!

    Like

  4. Wat fijn dat je je diploma officieel in handen hebt! En fijn dat je ook wel enigszins weet wat je wilt en het niet als een zwart gat ziet. Ik zie dat echt veel om me heen dat mensen dat wel hebben. Ben benieuwd welke master je gaat doen. Ik ben me ook aan het oriënteren om een master te gaan doen!

    Like

Laat je een reactie achter? :-)

