Routine – Gezichtsverzorging

Elke ochtend en avond reinig ik mijn gezicht en verzorg ik deze daarna. Het leek me leuk om deze routine eens met jullie te delen. Door veel te experimenteren en goed te kijken naar hoe je huid reageert op verschillende producten/substanties/ingrediënten kom je een heel eind, heb ik gemerkt. Op dit moment ben ik heel tevreden over hoe mijn huid eruit ziet en dat heb ik dus bereikt met de volgende producten:

 photo DSCN4030_zpscsjqusu6.jpg

Mijn huid is gevoelig en droog maar kan op sommige plekjes ook wat vet zijn, ik vond het lastig hier een goede combinatie van producten voor te vinden maar het is me gelukt!

Garnier micellair reinigingswater  voor de gevoelige huid
The Body Shop Vitamine E cream cleanser
The Body Shop Vitamine E overnight oil serum
L’Occitane Pivoine sublime dagcrème
Rosebud salve
Wattenschijfjes
Water

Ochtend
Ik douche meestal ‘s avonds dus fris mijn gezicht op met water in de ochtend. Hierna gebruik ik enkel de Vitamine E cream cleanser op een wattenschijfje. Deze cleanser haalt de laatste restjes weg en maakt mijn huid zacht. Hierna breng ik de dagcrème van L’Occitane aan. Als ik hele droge plekjes heb breng ik hierop Rosebud aan en dit doe ik ook altijd op mijn lippen!

Avond
Voor het douchen verwijder ik mijn oogmake-up met micellair reinigingswater en wattenschijfjes. Onder de douche maak ik mijn huid goed schoon met warm water. Vervolgens dep ik mijn gezicht voorzichtig droog. Als ik uit de douche kom gebruik ik eerst de cream cleanser en hierna weer micellair water om mijn gezicht echt goed schoon te maken. Als laatst gebruik ik het serum als een nachtcrème. Ik breng een grote druppel (er zit een pipetje in het flesje) aan op mijn hand en masseer deze zo’n 2 minuten in. Hierdoor krijg ik een heel zacht en gevoed gezicht, zonder onzuiverheden.

Vooral de Vitamine E producten van The Body Shop doen heel veel voor mijn huid. Ik ben dan ook zeker van plan hier wat meer van aan te gaan schaffen en verder te gaan experimenteren!

XOXO,
Simone

10 thoughts on “Routine – Gezichtsverzorging

  1. Wat een fijne routine. Micellair reinigingswarer van Garnier blijft bij mij favoriete, maar dan wel de roze variant!

    Like

  2. Wat een goede en fijne routine heb je. Als ik dat zo zie dan vraag ik me iedere keer weer af waarom ik dit niet doe. De leeftijd begint toch echt zichtbaar te worden in mijn gezicht, maar een goede en vooral vaste routine doen, ho maar.

    Like

  3. Dat miccelair water heb ik ook. De laatste tijd gebruik ik bijna alleen producten van Kiehl’s. Hangt wel een prijskaartje aan, maar met mijn onzuivere huid heb ik dat er graag voor over.

    Like

Laat je een reactie achter? :-)

