Review – Catrice Professional Contouring Palette

Het is een hele mond vol: Catrice Prime & Fine Professional Contouring Palette. Het is een highlight en contourkitje, in poedervorm, waarmee je je gezicht kunt shapen. Ik vind het leuk dat steeds meer budgetmerken ook met dit soort producten komen en daarom kon ik het ook niet laten dit palette te testen. Mijn mening? Die lees je hieronder!

 photo DSCN3962_zpsoq42hbtv.jpg

Verpakking
Chique! Ik vind hem heel mooi. Het zwarte doosje, het doorzichtige dekseltje en de zilveren letters: goede combi als je het mij vraagt. Ook de onderkant van het doosje vind ik slim gedaan. Hier zit namelijk een sticker op met een uitleg op welke plekken je kunt contouren en highlighten, door middel van tekeningen. Ook staan de ingrediënten er netjes op vermeld. Ik moet wel zeggen dat ik het palette nu een week heb en dat de letters op de voorkant van de verpakking er al voor een deel af zijn gesleten, dat is dan wel weer jammer.

 photo DSCN3957_zpsq3vmz8vx.jpg

Ingrediënten
(voor de liefhebbers, ik ben geen kenner)
MICA, TALC, NYLON-12, DIMETHICONE, MAGNESIUM STEARATE, OCTYLDODECANOL, BIS-DIGLY-CERYL POLYACYLADIPATE-2, OCTYLDODECYL STEAROYL STEARATE, CETYL DIMETHICONE, SIMMONDSIA CHINESIS (JOJOBA) SEED OIL, TOCOPHERYL ACETATE, ALOE BARBADENSIS LEAF EXTRACT, COCOS NUCIFERA (COCONUT) OIL, CAPRYLYL GLYCOL, PHENOXYETHANOL, CI 77491, CI 77492, CI 77891

Product
Dit kitje is in twee verschillende kleuren te koop, de één wat koeler en lichter, de ander wat donkerder en warmer. Ik heb gekozen voor 010 Ashy Radiance: de lichte en koele variant.

 photo swatches_zpsm0w2rmnr.jpg
zonder flits – met flits

De swatches zijn goed! De highlighter is er geen waarvan ik omver wordt geblazen, maar hij ziet er wel mooi uit voor dagelijks en subtiel gebruik. De champagnekleur spreekt me meteen aan. De bronzer is inderdaad koel, iets wat ik zeker zoek in een product om mee te contouren. De pigmentatie is erg goed.

Wanneer ik de producten aanbreng merk ik meteen dat ze goed gepigmenteerd zijn. Ik breng de bronzer aan op mijn voorhoofd, onder mijn jukbeenderen en langs mijn kaaklijn. De highlighter breng ik aan boven op mijn jukbeen, op mijn neusbrug, de cupidoboog en boven mijn wenkbrauwen. Nadat ik beide producten heb opgebracht breng ik ook een blush aan, in dit voorbeeld Sleek Rose Gold. Wanneer ik klaar ben blend ik alles mooi met mijn gebruikte foundation kwast van die dag.

 photo PicMonkey Collage_zpsowiw6unj.jpg
zonder flits – met flits

De kleuren zijn makkelijk te blenden wat zorgt voor een heel mooi en natuurlijk effect. Voor de foto’s heb ik het wat sterker aangezet dan ik daadwerkelijk in het echt zou doen, om het effect aan jullie te kunnen laten zien. In combinatie met een primer en fixingspray blijft het effect de gehele dag.

Conclusie
Dit kitje helpt bij punten te verdoezelen en andere punten juist te accentueren op een subtiele wijze. Dat was waarnaar ik op zoek was. Je kunt fijn met de producten werken, het blenden gaat goed en het effect is mooi en blijft ook mooi gedurende de dag. Ook de prijs is prima en dat maakt dit palette een dikke aanrader. Het kitje is voor €4,59 te koop bij Kruidvat en Trekpleister.

Shape jij je gezicht graag? Zo ja, wat is je lievelingsproduct hiervoor?
XOXO, Simone

16 thoughts on “Review – Catrice Professional Contouring Palette

Laat je een reactie achter? :-)

