My Killerbody Motivation

Veel van jullie zullen er al wel van gehoord hebben, want het programma van Fajah Laurens is onwijs populair. Met haar boek Killerbody dieet is dit programma voor iedereen beschikbaar geworden en als fanatiek sporter รฉn gewichtsconsulente in opleiding kon ik het natuurlijk niet laten deze methode uit te proberen. Ik ben nu bijna 3 weken bezig en ga jullie vandaag een eerste indruk van het programma geven.



Inhoud
Het boek bestaat uit voedings- en trainingsschema’s die zijn onderbouwd door veel informatieve stukken en een aantal recepten. Het boek is in principe voor 12 weken. Het bestaat uit 3 fases die je elk 4 weken volgt.

Voeding
De voedingsschema’s bestaan in elke fase uit een andere opbouw. Fase 1 is vooral minderen met koolhydraten, veel eiwitten eten en leren om weinig tussendoor te eten. Ik moet zeggen dat ik heel snel aan deze fase gewend was en ik vooral mijn portiecontrole heel erg heb verbeterd. Ik eet veel minder koolhydraten dan ik ooit heb gedaan en heb hier totaal geen moeite mee. Fase 2 is een afwisseling van dagen met heel weinig koolhydraten en dagen met juist veel koolhydraten. Fase 3 is een week met 6 dagen laag in calorieeรซn en koolhydraten en de 7e dag een refeed, waarin je bij elke maaltijd koolhydraten eet. Daarnaast is eiwit heel belangrijk in het dieet.

Voor de hele fanatieke en ervaren sporter is er ook een sportdieet te vinden, dit dieet zou ik echter niet zo snel aanraden, omdat het naar mijn mening niet vol te houden is. Denk aan 5-8 eiwitten als ontbijt en daaropvolgend witvis als tussendoortje, in de ochtend (!).

Trainen
De trainingsschema’s volg ik niet en daar kan ik dan ook niet zo heel veel over zeggen. Mijn vriend is personal trainer, dus ik heb een eigen schema. Ik doe 2 a 3x per week krachttraining, 1x bootcamp en daarnaast probeer ik ook 1x yoga te doen. Ik merk dat dit voor mij heel fijn werkt en dat ik hier niets aan wil veranderen.

Resultaat?
Ik zit nu aan het einde van mijn derde week. Ik ben zo’n 2,5 kilo kwijt, wat heel netjes is als je geen overgewicht hebt. Ik zit nu op mijn ideale gewicht en wil dus eigenlijk ook niet meer afvallen. Mijn doel is strakker worden en meer spierdefinitie. Ik ben flink wat centimeters verloren. Zo’n 12,5 rond mijn taille, buik, heupen en bovenbenen en daarnaast +3 cm bij mijn armen en mijn borst / rug.

Mening?
Ik kan het boek iedereen aanraden. Het geeft je een houvast en helpt je op weg met eten en trainen. Het is voor iedereen begrijpbaar en ook voor iedereen interessant, ook wanneer je al wat meer van eten en trainen weet. Voor mij heeft het heel erg geholpen om de juiste balans weer te vinden.

Kennen jullie het boek van Fajah al? Ik zal snel een eetdagboek plaatsen om inzicht te geven wat ik heb gegeten tijdens mijn eerste weken.
XOXO, Simone

4 thoughts on “My Killerbody Motivation

  1. Leuk artikel! Vooral gezond eten en etc ben ik in geinteresseerd alleen ik denk dat dit niet voor mij zou werken want ik ben juist bezig met opbouwen, dus gezond aankomen + fitnessen.

    Like

  2. Bij mij staat er ook een review klaar over dit boek. Ik heb het eetschema 3 weken gevolgd en toen was ik er klaar mee omdat ik nog wat meer variatie wilde. Toch werkt dit ontzettend goed en vind ik het boek zeker een aanrader.

    Like

  3. @Melikeseckin De producten die gebruikt worden passen dan wel heel goed binnen jouw dieet, alleen zou je er inderdaad wat calorierijke producten (avocado’s, noten etc) en wat extra koolhydraten aan toe moeten voegen! Goed dat je er zo bewust en gezond mee bezig bent. Succes!

    Like

Laat je een reactie achter? :-)

