Recept – ”mijn” kip

Kip, kip en nog eens kip. Als je veel sport en veel met voeding bezig bent dan ontkom je er niet aan. Kip bevat nu eenmaal veel eiwitten en weinig calorieën en combineert met zo ongeveer alles. Ook ik eet veel kip, verwerkt in gerechten maar ook gewoon los. Veel mensen vinden gerechten als rijst met kip en broccoli saai, maar het kan echt lekker zijn, ik beloof het je! Vandaag deel ik mijn favoriete manier om kip te marineren.

 photo Untitled 2_zps7hnzcau6.jpg

Boodschappen lijstje:
400 gram kipfilet
4 eetlepels ketjap
1 eetlepel olijfolie
1 eetlepel chilisaus
halve rode peper
kleine rode ui
1 teentje knoflook

Snijd de rode peper in kleine, dunne ringetjes. Als je wilt kun je de zaadjes verwijderen maar ik vind het juist wel lekker als het een beetje pittig is. De rode ui snipper je heel fijn. Voeg alle andere ingrediënten toe en marineer de kip minstens een half uurtje voor het bakken. Wanneer je dit langer doet, zo’n 2 uur dan is het nóg lekkerder.

XOXO, Simone

2 thoughts on “Recept – ”mijn” kip

  1. Pingback: Mijn week x 4 - #2 Strijp-S & Rommelmarkt | Simplynspecial.nl

Laat je een reactie achter? :-)

