Samen wonen

Wie mij een jaar geleden had verteld dat ik nu zou samenwonen had ik voor gek verklaard. Ik had het zelf eigenlijk ook helemaal niet verwacht, totdat alles zo onwijs goed ging samen dat we besloten de stap te maken. Doei studentenhuisje, tot nooit! Vandaag vertel ik jullie over hoe het is gelopen, wat er allemaal geregeld moest worden en hoe het bevalt.

 photo IMG_1203_zpscywh7jti.jpg

Plekje in de woonkamer. Mijn afstudeerpresentatie zie je rechts!


Wij zijn nog helemaal niet zo lang samen en daarom krijgen we wel eens gekke, scheve gezichten als we vertellen dat we samenwonen. Helemaal niet nodig vinden wij, want als het goed voelt, waarom dan niet?

Ik woonde al 4 jaar in een studentenhuis waar ik het eigenlijk niet meer naar mijn zin had. Mijn beste vriendinnetje ging verhuizen en de rest van de huisgenoten zaten op zijn zachtst gezegd op een iets ander niveau dan ik. In januari ben ik afgestudeerd en vanaf toen ben ik aan het werk. Ik was op zoek naar een studio of iets anders wat meer een plekje van mezelf zou zijn. Tot ik mijn vriend leerde kennen.

 photo IMG_1597_zpsh9z6nqjf.jpg

Hij woont sinds twee jaar in een heel mooi huisje. Logisch toch, dat toen we wat kregen, we eigenlijk altijd bij hem thuis te vinden waren. Langzaamaan kwamen er steeds meer spulletjes van mij bij hem thuis te staan en werd het ook stukje bij beetje een thuis voor mij.

 photo IMG_1605_zpssfn5hxmn.jpg

We hebben een bad! Eindelijk weer genieten van Lush!

In juli gingen we eventjes een paar daagjes weg. Tijdens deze paar daagjes weg kwamen we er eigenlijk achter dat we het allebei wel aandurfden. Mijn huur werd opgezegd en sinds 1 september wonen we officieel samen.

Wat moest er allemaal geregeld worden?
Dat viel eigenlijk allemaal wel mee, omdat het huis natuurlijk al van mijn vriend was en hij het al helemaal ingericht had. Natuurlijk moest er het één en ander geregeld worden met de gemeente, verzekeringen etc én mijn spulletjes moesten een plek krijgen. Hiervoor hebben we wat kleine dingetjes aangepast. We hebben veel ramen, heel fijn, want ik houd van licht! Toch vinden we het fijn als we het ook kunnen verduisteren, zodat we lekker kunnen slapen. Hiervoor was ook snel een oplossing gevonden, plissé gordijnen van VELUX bijvoorbeeld. Mooi en praktisch! Daarnaast mistte ik een plekje waar ik mijn make-up kon doen en ook dat losten we heel snel op met een tripje naar Ikea.

 photo IMG_1687_zpsfhfv7ro0.jpg

Zo onwijs blij met dit hoekje!

 

Wat ben ik blij met mijn hoekje! Al mijn spullen waar ik heel blij mee ben in een mooie omgeving. Het kledingrek had ik al en is van Ikea. Het tafeltje is eigenlijk een bureau, maar ideaal voor al mijn spulletjes. Het is de Micke van Ikea. Ook de spiegel, stoel en de lampen komen er vandaan. Daarnaast heb ik overal mijn liefde voor geurkaarsjes achtergelaten, je vind ze op meerdere plekken in het huis terug.

Hoe bevalt het?
Heel, heel, heel erg goed. Het voelt ontzettend goed. Het huisje is geweldig en het voelt nu al als thuis. Het voelt ook supergoed natuurlijk dat mijn vriend zijn huisje met mij wil delen. We werken allebei hard en zijn daarom niet heel vaak samen thuis, maar genieten van elk moment dat we dat wel zijn.

XOXO, Simone

7 thoughts on “Samen wonen

  1. Het is natuurlijk hartstikke logisch dat jullie samen gaan wonen inderdaad. Ik wil jullie nog heel veel plezier en geluk met elkaar wensen. Geniet ervan in jullie paleisje!❤

    Like

  2. Helemaal logisch! Fijn dat je nu wel lekker op je plekje zit! Als het toch al allemaal niet meer zo klikte, kan ik me heel goed voorstellen dat je deze stap neemt. Ik vind het trouwens ook super lief dat je het huis zo naar jouw smaak mag maken! Haha. Mijn vriend is daar echt panisch mee, en dat was alleen maar een kamer… Gelukkig hebben wij samen een huisje gekocht en is alles nu helemaal naar mijn smaak! Geniet ervan samen!

    Like

  3. @Melissa Ah wat lief, dankjewel!! Het bevalt ook echt super goed. Ja lief he??! Ik was ook helemaal verbaasd toen hij na een paar weekjes plek voor me in de kast had gemaakt🙂 Komt goed, dankjewel!! Fijn dat jullie ook zo op jullie plekje zitten.

    Like

  4. Ah wat goed om te horen zeg! Klinkt ontzettend logisch dat jullie deze stap hebben gezet. Wanneer het goed voelt en je er allebei klaar voor bent, doet het er niet toe hoe lang je al samen bent. Het lijkt me een heerlijk gevoel! Lief van je vriend dat je hier en daar wat mag aanpassen, maar ook dat is logisch… Het is nu jullie plekje. Geniet ervan!❤

    Like

Laat je een reactie achter? :-)

