Healthy kwarktaartje

Dit taartje kun je eten zonder schuldgevoelens. Dit taartje kun je eten als tussendoortje, maar zelfs ook als ontbijt. Het taartje is ook nog eens makkelijk te maken dus vandaag wil ik graag het recept met je delen.

 photo Untitled 11_zpsoyqpazcf.jpg


Ingrediënten voor één klein taartje
♥  10 gram hazelnoten
♥  20 gram havermoutmeel
♥  1 theelepel gesmolten kokosolie
♥  10 gram dadels
♥  150 gram magere kwark naar keuze, ik heb aardbei gebruikt
♥  50 gram fruit naar keuze, ik koos voor blauwe bessen
♥  2 blaadjes gelatine
♥  optioneel 15 gram whey eiwit in een smaakje naar keuze

Extra benodigdheden
♥  Bakpapier
♥  Kleine springvorm (die van mij is in hartjesvorm en ongeveer 12×12, van de Action!)
♥  Mixer / keukenmachine / blender

Hoe maak je het taartje?
Maak alle ingrediënten voor de bodem fijn en mix deze door elkaar. Verwarm de oven voor op 180 graden (hetelucht) en bak het bodempje in 10 minuutjes gaar. Wel ondertussen 2 gelatineblaadjes in een bakje met koud water en klop de kwark met het fruit en de whey naar keuze even goed door. Doe de gelatineblaadjes in een pannetje met het vocht wat eraan blijft zitten en warm dit even op tot het smelt. Voeg dit bij het kwarkmengsel. Als het bodempje is afgekoeld kun je de kwarklaag toevoegen. Hierna is het wachten geblazen! Na een hele nacht in de koelkast is hij het lekkerst.

Ik eet het taartje zelf in 2 keer op.
Enjoy♥
XOXO Simone

One thought on “Healthy kwarktaartje

Laat je een reactie achter? :-)

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s